Hvorfor skal du blive medlem?

Vi er fagforeningen for hele den finansielle sektor - og 57.000 er allerede medlemmer. Hos os får du bl.a. sektorspecifik rådgivning om trivsel, karriere og rettigheder samt mulighed for at deltage i arrangementer og netværk. De første tre måneder er gratis.

Hvad koster det?

285 kr./md.

I arbejde

Er du i arbejde, koster et medlemskab 285 kr./md. - de første tre måneder er gratis for nye medlemmer. Du får automatisk skattefradrag, så du hvert år kan trække beløbet fra i skat.

170 kr./md.

Ledig

Er du ledig, koster et medlemskab 170 kr./md. - de første tre måneder er gratis for nye medlemmer. Du får automatisk skattefradrag, så du hvert år kan trække beløbet fra i skat.

0 kr./md.

Studerende eller elev

Det er gratis at være medlem i hele din studietid, hvis du studerer inden for det finansielle område.

Vi står klar, hvis du bliver opsagt

Er du blevet opsagt, er vi her til at hjælpe dig med juridisk afklaring, støtte og hjælp til at komme godt videre i dit arbejdsliv.

Sådan hjælper vi

Vi forhandler for dig

Som medlem er du med til at sikre, at overenskomsten i den finansielle sektor forbliver blandt de bedste i Danmark. Stor opbakning er afgørende, når vi skal forhandle overenskomst. Både når vi skal fastolde fordele, vi allerede har, og når nyt skal forhandles. Som medlem er du med andre ord med til at støtte op om dine egne arbejdsforhold.

9 ud af 10

medlemmer vil anbefale os

Skal din kollega også være medlem? Jo flere medlemmer, jo stærkere står vi.

medlemmer

Vi er Danmarks største netværk for finans- og IT-ansatte.

8 ud af 10

er allerede medlemmer

Bliv en del af et stærkt fagligt fællesskab og få masser af fordele.

Finansforbundets a-kasse

Få en a-kasse, der kender det finansielle område. Finansforbundets a-kasse har et unikt kendskab til dit arbejdsmarked og dine jobmuligheder.

Kontante fordele

Få de første tre måneder gratis

Gælder for alle nye medlemmer, der ikke har været medlem af Finansforbundet de seneste 6 måneder.

Meld dig ind i dag
Har du ret til tre måneders gratis medlemskab, hvis du er tidligere medlem?

Du kan få tre måneders gratis medlemskab, hvis det er minimum et halvt år siden, du sidst var medlem.

Hvad koster et medlemskab af Finansforbundet?

Finansforbundet er en af Danmarks billigste fagforeninger og har følgende priser for medlemskab:

• I arbejde: 285 kr./måned i kontingent
  • Ledig: 170 kr./måned i kontingent
  • Pensionist eller hvilende/passivt medlem: 70 kr./måned i kontingent
  • Elev eller studerende: 0 kr./måned i kontingent

De første tre måneder er gratis. Har du tidligere været medlem, skal der være gået min. seks måneder, siden du sidst var medlem.

Husk også, at du hvert år kan trække beløbet fra i skat som kontingentudgifter.

Kan jeg blive medlem?

Du kan blive medlem, hvis du er ansat inden for det finansielle område, i en virksomhed med overenskomst med Finansforbundet eller er studerende på en uddannelse, der retter sig mod det finansielle område.

Derudover kan du blive medlem, hvis du hovedsageligt arbejder med IT eller økonomi, som relaterer sig til finansområdet.

Ring og tag en snak med os, hvis du er i tvivl.

Hvad er opsigelsesvarslet for mit medlemskab?

Når du er i job, er opsigelsesvarslet løbende måned plus en måned, hvis du skifter sektor. Bliver du i den finansielle sektor, opsigelsesvarslet er tre måneder.

Kan jeg henvise en kollega og blive belønnet?

Hvis du som medlem anbefaler en ven eller kollega, der arbejder inden for sektoren, og som melder sig ind, giver vi et gavekort på 400 kr. til dig, og vi giver tre måneders gratis medlemskab til det nye medlem.

Hvad er Finansforbundets a-kasse?

Finansforbundets a-kasse er en del af FTFa og et tilbud til dig, der arbejder inden for finansområdet. Vi tilbyder en samlet løsning for at kunne levere en komplet og relevant rådgivningsoplevelse, hvor a-kasse og forbund sammen kan støtte dig i alle dele af dit arbejdsliv.

Læs mere om Finansforbundets a-kasse

Overvejer du at blive medlem?

32 66 13 70

Ring eller skriv til os, hvis du vil vide mere om, hvad Finansforbundet kan gøre for dig.
Vi tager også gerne imod din indmeldelse over telefonen.

Hverveservice@finansforbundet.dk