Job i Finansforbundet

Er du på udkig efter nyt job og nye udfordringer? Søg en af vores ledige stillinger.

Vi er lidt over 140 ansatte i Finansforbundets sekretariat. Vi søger jævnligt nye kolleger, der kan hjælpe os med at løfte opgaverne.

Ledige stillinger

Stud.jur. med kendskab og interesse for ansættelsesret

Brænder du for arbejds- og ansættelsesretten, og vil du gerne have praktisk erfaring med direkte juridisk rådgivning? Så skal du søge en stilling som stud.jur. hos os!

Vi søger nemlig løbende dygtige og kompetente stud.jur.’er til vores medlemsrådgivning i afdelingen Jura, hvor du vil blive ansat i et område med jurister og advokater, som beskæftiger sig med medlemsrådgivning, bl.a. individuel rådgivning om overenskomst og ansættelsesret.

Om jobbet:

Som stud.jur. arbejder man med:

• direkte juridisk rådgivning til medlemmer og tillidsvalgte inden for personalejura, arbejdsret og overenskomster, såvel mundtligt som skriftligt
  • anvendelse af arbejdsrettens regler og overenskomstbestemmelser
  • søgning i arbejdsretlig litteratur, regler og praksis i forbindelse med retssager
  • egen sagsportefølje
  • derudover vil der forekomme forefaldende juridisk sagsbehandling, gennemgang af kontrakter, samt diverse ad hoc-opgaver

Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt og planlægges fleksibelt under hensyntagen til dit studie.

Din profil:

Vi forventer, at du er et positivt og udadvendt menneske, der har en åben tilgang til arbejdsopgaverne, samt at du har:

• påbegyndt kandidatuddannelsen i jura og har mindst 1 år tilbage på dit studie
  • har bestået kursusfaget ”Arbejdsret”
  • har bestået eller følger kursusfaget ”Ansættelsesret”
  • har evnen til at arbejde selvstændigt og struktureret
  • har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • er serviceorienteret og hjælpsom.

Vi tilbyder:

Du ansættes i Finansforbundet på Applebys Plads 5, København K. Vi tilbyder et spændende studiejob, hvor der er højt til loftet, og hvor du vil få et stort personligt ansvar og forskelligartede opgaver i et fagligt dynamisk miljø på en fleksibel arbejdsplads med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst.

Vi holder til i lyse, åbne kontorer med udsigt til Christianshavns Kanal, har fantastisk forplejning og mange sociale tilbud fra yoga, kajakker til en fyraftenstur, kunstforening og fredagsbar. Grundet ombygning er vi pt. i Snorresgade 15, 2300 København S.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte områdechef, Bente Kjær Koch, på 6120 5944.

Ansættelse sker løbende i forlængelse af behov og match med de rigtige medarbejdere. Ansøgning, mrk. ”stud.jur”., CV samt dokumentation for relevant uddannelse vedhæftes

Ansøgningsfrist : Snarest muligt
Tiltrædelse :

Ansøg nu

Kort om os

I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.

Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 55.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Følg os på Facebook og LinkedIn.

Vi har åbent mandag til torsdag fra 8.30-16.00 og fredag fra 8.30-15.00.

Du kan også skrive til os på post@finansforbundet.dk