Job i Finansforbundet

Er du på udkig efter nyt job og nye udfordringer? Søg en af vores ledige stillinger.

Vi er lidt over 140 ansatte i Finansforbundets sekretariat. Vi søger jævnligt nye kolleger, der kan hjælpe os med at løfte opgaverne.

Ledige stillinger i Finansforbundet

Stud.jur. med interesse for arbejds- og ansættelsesret

Brænder du for arbejds- og ansættelsesretten, og vil du gerne have praktisk erfaring med direkte juridisk rådgivning? Så skal du søge en stilling som stud.jur. hos os!

Vi søger nemlig løbende dygtige og kompetente stud.jur.’er til vores medlemsrådgivning i afdelingen Jura, hvor du vil blive ansat i et område med jurister og advokater, som beskæftiger sig med medlemsrådgivning, bl.a. individuel rådgivning om overenskomst og ansættelsesret.

Om jobbet:

Som stud.jur. arbejder man med

• direkte juridisk rådgivning til medlemmer og tillidsvalgte inden for personalejura, arbejdsret og overenskomster, såvel mundtligt som skriftligt
  • anvendelse af arbejdsrettens regler og overenskomstbestemmelser
  • søgning i arbejdsretlig litteratur, regler og praksis i forbindelse med retssager
  • egen sagsportefølje
  • derudover vil der forekomme forefaldende juridisk sagsbehandling, gennemgang af kontrakter, samt diverse ad hoc-opgaver

Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt og planlægges fleksibelt under hensyntagen til dit studie.

Din profil:

Vi forventer, at du er et positivt og udadvendt menneske, der har en åben tilgang til arbejdsopgaverne samt at du har

• påbegyndt kandidatuddannelsen i jura og har mindst 1 år tilbage på dit studie
  • har bestået kursusfaget ”Arbejdsret”
  • har bestået eller følger kursusfaget ”Ansættelsesret”
  • har evnen til at arbejde selvstændigt og struktureret
  • har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • er serviceorienteret og hjælpsom.

Du ansættes i Finansforbundet på Applebys Plads 5, København K. Vi tilbyder et spændende studiejob, hvor der er højt til loftet, og hvor du vil få et stort personligt ansvar og forskelligartede opgaver i et fagligt dynamisk miljø på en fleksibel arbejdsplads med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst.

Vi tilbyder:

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte områdechef Bente Kjær Koch på 6120 5944.

Ansættelse sker løbende i forlængelse af behov og match med de rigtige medarbejdere. Ansøgning, mrk. ”stud.jur.”, CV samt dokumentation for relevant uddannelse vedhæftes online her.

I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt. Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 56.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Studenterjob med udviklingsmuligheder – i Forretningsudvikling

Vi søger en studentermedhjælper med interesse for at omsætte interviews og data til indsigter.

Dit primære arbejde vil derfor understøtte udarbejdelsen af kvalitative såvel som kvantitative undersøgelser i relation til Finansforbundets forretningsområde. Dette dækker alt fra at hjælpe vores kredse med små analyser, til at sikre en styrket forståelse af vores medlemmer, vores marked fagforeninger, og analyser af udviklingen i den finansielle sektor. Du vil afhængigt af dine kompetencer blive inddraget i større eller mindre grad i forskellige projekter, der bruger spørgeskemaer og data til at skabe indsigter, der skal bruges af hele forbundet. Dermed får du også coaching i disse processer, og vil komme til at arbejde med  hele analyseforløbet – typisk fra etablering af spørgeramme og databearbejdning til kommunikation af resultaterne i rapporter og forskellige business intelligence værktøjer.

Om jobbet

Som student vil du blive ansat i afdelingen for forretningsudvikling. Du skal have evnen og viljen til både at bidrage og til at lære nyt i stillingen. Du vil blive involveret i både store og små opgaver, og i takt med, at du udvikler dig i jobbet, vil du også opnå større ansvar.

Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt. Arbejdstidens placering aftales under hensyn til studie, eksamensperioder og lignende.

Din Profil

Du er studerende med interesse/ evner inden for statistik og/ eller analyser, og du er sikkert midtvejs i dit studie.

Kompetencemæssigt er det en fordel, hvis du har konkret kendskab til f.eks.

• Grundlæggende værktøjer f.eks. ExcelWord, Outlook, osv.
  • Spørgeskemaværtøjer – f.eks. SurveyXact, SurveyMonkey, Enalyzer, osv.
  • Statistiske værktøjer – f.eks. SPSS, R, Python
  • Business Intelligence værktøjer - SQL, Microsoft PowerBI,

Uanset dit kompetencemæssige niveau, vil du få nødvendig viden og udvikling i jobbet.

Du er nysgerrig og initiativrig, positiv, effektiv, ansvarlig og omhyggelig, og kan se muligheder og komme med ideer. Gode samarbejdsevner er nødvendige, da du vil få en bred kontaktflade.

Vi tilbyder et spændende studiejob med forskelligartede opgaver i et stærkt fagligt miljø på en god arbejdsplads med attraktive vilkår. Vi holder til i lyse, åbne kontorer med udsigt til Christianshavns Kanal, har fantastisk forplejning og mange sociale tilbud fra yoga, kajakker til en fyraftenstur, kunstforening og fredagsbar.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte CRM Manager Ole Langer-Wordolff på 5085 2365.

Send din ansøgning online her mærket ”Studentermedhjælper – Forretningsudvikling” så hurtigt som muligt.  Vi holder løbende ansættelsessamtaler og ønsker du kan tiltræde hurtigt.

Kort om os

Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 55.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Følg os på Facebook og LinkedIn.

Vi har åbent mandag til torsdag fra 8.30-16.00 og fredag fra 8.30-15.00.

Du kan også skrive til os på post@finansforbundet.dk