Tryg-kunder får penge tilbage

Medlemmer af Finansforbundet, der er en del af forbundets forsikringsordning hos Tryg, kan nu se frem til at få 10 procent af de betalte præmier tilbage.

10. jan. 2024
Både næstformand i Finansforbundet Jakob Thorgaard og Søren Hjortflod, der er direktør for Salg & Partnerskaber i Tryg, glæder sig over, at 10 procent af de betalte præmier nu ryger tilbage i medlemmernes lommer.

Der er godt nyt til medlemmer af Finansforbundet, der er en del af forbundets forsikringsordning hos Tryg.

Nu tilbagebetales der nemlig 10 procent af de betalte præmier til medlemmerne.

Forsikringsresultatet i ordningen har været tilfredsstillende i 2023, og det har skabt et overskud, der nu kommer medlemmerne til gode med den ekstraordinære udbetaling.

Det sker på trods af, at vejr- og vandskader har forværret skadesregnskabet i særligt sidste kvartal af 2023.

”Den kommende udbetaling viser igen styrken i vores strategiske samarbejde. Udbetalingen gør det muligt for os at belønne medlemmerne for en god skadeadfærd og derved føre værdi tilbage til medlemmerne,” siger Søren Hjortflod, der er direktør for Salg & Partnerskaber i Tryg.

(Artiklen fortsætter efter boksen)
”Et medlemskab af Finansforbundet er en rigtig god idé. Også rent økonomisk.”
- Jakob Thorgaard, næstformand Finansforbundet

Et fællesskab med værdi

Og i Finansforbundet glæder næstformand Jakob Thorgaard sig også over de udbetalinger, der nu kommer medlemmerne til gode.

”Som medlem af Finansforbundet er man en del af et fællesskab, som på mange måder giver konkret værdi,” siger han.

En gennemsnitlig familie får typisk mellem 1500 og 2000 kroner tilbage.

”Vi har et meget konkurrencedygtigt kontingent, og man får blandt andet via de attraktive forsikringer hos Tryg nogle stærke, kontante fordele som medlem. Det understreger, at et medlemskab af Finansforbundet er en rigtig god idé. Også rent økonomisk,” siger Jakob Thorgaard.

Det får du tilbage

Har du dine private forsikringer i Finansforbundets forsikringsordning hos Tryg, får du 10 procent af din præmie retur. Har du forsikringsprodukter fra Tryg for f.eks. 15.000 kr. om året, vil du derfor kunne se frem til at modtage 1500 kr. fratrukket afgifter og skatter.

Beløbet udregnes på baggrund af din præmie (eksklusive skatter og afgifter) for perioden fra 1. december 2022 til 31. december 2023.

Udbetalingen sker automatisk midt i januar til de medlemmer, der fortsat er kunder hos Tryg på udbetalingstidspunktet. Hvis der er en skyldig saldo på forsikringen, vil beløbet blive modregnet. Beløb på mindre end 40 kroner pr. forsikring udbetales ikke.

Læs mere om ordningen her.