OK-forhandlinger fortsætter tirsdag

Første møde i Forligsinstitutionen sender tirsdag Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) tilbage til forhandlingsbordet.

27. feb. 2023

Tirsdag sætter Finansforbundet og FA sig igen til forhandlingsbordet.

Overenskomstforhandlingerne mellem parterne brød ellers sammen den 9. februar, men efter et indledende møde i Forligsinstitutionen i sidste uge, vil man nu igen forsøge at lande en aftale.

”Det var et godt første møde i Forligsinstitutionen med en klar anbefaling fra forligsmanden om at genoptage forhandlingerne. Derfor ser vi også frem til at mødes med FA, og vi går naturligvis konstruktivt ind i forhandlingerne for at lande et fornuftigt og rimeligt resultat. Det fornemmer jeg også ny vilje til fra arbejdsgiverne”, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Forhandlingerne kommer til at foregå på bagkant af det såkaldte industriforlig, der faldt på plads søndag 19. februar. Det forlig danner normalt baggrund for overenskomster på resten af det private arbejdsmarked.

LÆS OGSÅ: Få overblikket: Forlig sætter rammen for OK-forhandlinger