Netværksgruppe for Executive Assistants

Som Executive Assistant er du en nøgleperson i virksomheden, og det stiller store krav til dine kompetencer. Vores faglige netværksgruppe giver dig mulighed for at lære af andre i samme rolle, finde best practice og opbygge relationer, der kan støtte din faglige vækst og trivsel.

Som medlem af netværksgruppen for Executive Assistants bliver du en del af et fagligt forum, hvor I har fokus på jeres faglige og personlige udvikling. Til netværksmøderne vil du blive inspireret og udfordret, så du kommer styrket hjem og med meget mere ballast til at udføre dit daglige arbejde.

Som EA foregår din hverdag tæt på og i samarbejde med ledelsen, og derfor er det vigtigt, at du udvikler dig selv og dine kompetencer i takt med organisationens udvikling.

Samtidig kan der ligge dilemmaer og udfordringer i krydsfeltet mellem at stå side om side med ledelsen og samtidig være en del af medarbejderstaben.

Dette og mere beskæftiger netværksgruppen sig med.

Til netværksmøderne bidrager alle netværksmedlemmerne aktivt med egne perspektiver. Du vil blive inspireret af andres erfaringer, og andre vil blive inspireret af dine. Vi har fokus på, hvordan vi kan løfte og hjælpe hinanden i et fortroligt rum, hvor vi deler ærligt og åbent med hinanden.

Dit udbytte og værdi som netværksmedlem

I netværket ser vi på medlemmernes faglige udfordringer og muligheder. Det kan både være fra et helikopterperspektiv, men det er også essentielt, at vi arbejder med konkrete værktøjer til løsning af arbejdsopgaver.

Netværksmøderne er fortrolige, og det er derfor oplagt at få sparring på en konkret udfordring, forslag til værktøjer, kontakter i sektoren eller noget helt fjerde.

Det er helt essentielt, at I beskæftiger jer med det til netværksmøderne, som optager jer i hverdagen. Derfor tilrettelægger medlemmerne i samarbejde indholdet til møderne og oftest lægger ”hus til” møderne.

Netværket er under opstart

Vi er ved at starte netværksgruppen op. Det første vi gør, er at invitere til et uforpligtende kickoffmøde.

Vi forestiller os selv, at netværket mødes 4 gange om året hos medlemsvirksomhederne. Men dette og mere vil vi drøfte til kickoffmødet.

Er du interesseret i at deltage i kickoffmødet, skriv til netvaerk@finansforbundet.dk og husk gerne dit medlemsnr. i mailen. Så vender vi hurtigt tilbage til dig.

Jeg savnede et rum og sted med plads til at sparre, udfordre og erfaringsudveksle samt få nye perspektiver og læringer med og af andre, som arbejder inden for det samme felt som mig selv. Fælles for målgruppen er nemlig, at vi ofte ikke tilhører en afdeling med kollegaer, som laver det samme, og man kan derfor mangle nogle at sparre med.
- Nina Maja Tolstrup Pryds, initiativtager af netværket

Mulige mødetemaer

Netværkets medlemmer er medansvarlige til temaerne til netværksmøderne. Nogle af temaerne kunne være

• AI
  • Forandringsledelse
  • Karriereudvikling
  • Kommunikation
  • Konflikthåndtering
  • Projektledelse
  • Rollen som sparringspartner for chefen
  • Stakeholders management
  • Work/life-balance

Netværksgruppen er for dig, som

• Vil vokse i din rolle og have nye værktøjer til, hvordan du endnu bedre kan løse dine arbejdsopgaver.
  • Ønsker at hente inspiration og viden fra fagfæller fra sektoren.
  • Vil dele dine erfaringer og være med til at løfte andre.

Det er ikke essentielt, hvilken titel du har i din signatur. Det er derimod vigtigt, at din funktion/faglige rolle, matcher netværket, og at du i din hverdag supporterer direktionen med strategiske planer og måske fungerer som projektansvarlig og direktionens forlængede arm.

Bliv medlem af netværksgruppen

Er du interesseret i at høre mere om netværksgruppen? Skriv til netvaerk@finansforbundet.dk og husk gerne dit medlemsnr. i mailen. Så vender vi hurtigt tilbage til dig.

Kontakt Netværksteamet på

32 66 13 68

Er du nysgerrig på denne eller en anden af vores netværksgrupper, kontakt os på netvaerk@finansforbundet.dk eller ring til os.