Det gælder for både app og hjemmesider, at vi altid behandler de oplysninger, vi indsamler, fortroligt, og at vi ikke sælger videre til tredjeparter. I det omfang lovgivningen kræver det, videregiver vi  oplysninger til relevante myndigheder.

1. Finansforbundets hjemmesider

Hvilke personlige oplysninger indsamler vi?

Som hovedregel kan du færdes på Finansforbundets hjemmesider uden at afgive personlige oplysninger, dvs. oplysninger, der kan bruges til at identificere dig som person som f.eks. for- og efternavn, privatadresse, medlemsnummer og mailadresse.

Der er dog visse særlige funktioner, du kun kan anvende og få udbytte af, hvis du afgiver personlige oplysninger, men det er grundlæggende sådan, at vi kun beder dig om de oplysninger, der er nødvendige for at kunne servicere dig.

Det gælder f.eks., når du:

• logger på for at få adgang til Feriebørsen eller redigere dine medlemsdata og samtykker, for her har vi brug for at kunne identificere dig entydigt vha. NemID eller dit personlige brugernavn og password.
  • tilmelder dig et nyhedsbrev, for så skal vi kende din e-mailadresse og dit navn for at kunne identificere dig entydigt og sende nyhedsbrevet til dig.
  • tilmelder dig et arrangement, for her har vi brug for en række oplysninger for at kunne håndtere din tilmelding og eventuelt fakturere dig.
  • anvender vores løn- eller jobberegner, da det er nødvendigt med f.eks. lønoplysninger for at kunne placere dig på løntrin og beregne værdien af din løn.
  • booker en karrieresamtale, da du samtidig accepterer, at din karrierevejleder må få adgang til resultaterne af dine øvelser, så de kan bruges som afsæt for samtalen. Vi bruger også dine data til at sende dig karriereinformation, der er relevant i forhold til dine resultater. Det kan f.eks. være information om relevante kurser og arrangementer.
  • udfylder en af de formularer, vi af og til bruger i forbindelse med f.eks. kampagner, hvor vi efterfølgende kan få brug for at kontakte dig.
  • som tillidsvalgt logger på vores ekstranet, Finansnet, da det er nødvendigt, at vi kan identificere dig og dit hverv entydigt vha. NemID eller dit personlige brugernavn og password.
Hvordan kan du få dine personlige oplysninger slettet?

Vi opbevarer kun oplysninger, så længe vi har brug for dem for at kunne servicere dig og så længe, det er tilladt i henhold til lovgivningen. Så snart behovet er væk, sletter vi oplysningerne igen. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaringen, og vi kan derfor ikke angive en generel tidsramme for, hvornår vi sletter oplysningerne igen.

Hvis du på eget initiativ ønsker at få slettet de personlige oplysninger, du selv har afgivet på en af Finansforbundets hjemmesider, vil vi bede dig om at sende en mail til gdpr@finansforbundet.dk

Hvilke øvrige oplysninger indsamler vi og hvordan?

Udover de personlige oplysninger, du i særlige tilfælde kan blive bedt om at afgive, indsamler vi oplysninger, der gør det muligt for os at generere anonymiserede statistikker over brugen af vores hjemmesider. Vi fører f.eks. statistik over, hvor mange brugere der besøger hjemmesiden, og hvilke sider der bliver vist mest. Statistikken indeholder ikke nogen oplysninger, der kan relateres til dig som enkeltperson, og vi anvender den udelukkende til at gøre hjemmesiden bedre,

Nødvendige (5)

PHPSESSID ff-salary.viscom.dk Påkrævet for at websitet kan fungere. Session
ASP.NET_SessionId blivmedlem.finansforbundet.dk Understøtter integrationen af ​​en tredjeparts platform på websitet. Session
WSS_FullScreenMode www.finansforbundet.dk Tjekker, om en given side skal vises i ”full screen mode”. Session
WSS_FullScreenMode worklife-investment.finansforbundet.dk Påkrævet for at websitet kan fungere. Session

Funktionelle (2)

Navn Udbyder Formål Udløb
SearchSession www.finansforbundet.dk Understøtter hjemmesidens søgefunktion. Session
__cfduid .buzzsprout.com Understøtter det visuelle indhold og webstedets elementer på websitet. en måned

Statistiske (8)

Navn Udbyder Formål Udløb
_gid .finansforbundet.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til analyse og rapporteringsformål. en dag
_gat_gtag_UA_xxx_xxx .finansforbundet.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til analyse og rapporteringsformål. få sekunder
_ga .finansforbundet.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til markedsføring, analyse og rapporteringsformål. 2 år
X-SurveyIT-HAProxy-xact_admin www.survey-xact.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet gennem formularer og visuelt indhold til analyse og rapporteringsformål. Session
_gat .finansforbundet.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til analyse og rapporteringsformål. få sekunder
JSESSIONID www.survey-xact.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet gennem formularer og visuelt indhold til analyse og rapporteringsformål. Session
_gat_UA-xxx-xxx .finansforbundet.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til analyse og rapporteringsformål. få sekunder
_ga .viscom.dk Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet til analyse og rapporteringsformål. 2 år

Marketing (15)

Navn Udbyder Formål Udløb
lang .ads.linkedin.com Støtter online markedsføring ved at indsamle oplysninger om brugerne til at promovere produkter gennem partnere og andre platforme. Session
GPS .youtube.com Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet via indlejrede videospillere med det formål at levere målrettet annoncering. 30 minutter
  www.facebook.com Støtter online markedsføring ved at indsamle oplysninger om brugerne til at promovere produkter gennem partnere og andre platforme. Session
VISITOR_INFO1_LIVE .youtube.com Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet via indlejrede videospillere med det formål at levere målrettet annoncering. 6 måneder
_fbp .finansforbundet.dk Identificerer browsere med det formål at levere reklamer og website statistik. 3 måneder
C track.adform.net Understøtter integrationen af ​​en tredjeparts platform på websitet for at levere målrettet annoncering. en måned
lang .linkedin.com Støtter online markedsføring ved at indsamle oplysninger om brugerne til at promovere produkter gennem partnere og andre platforme. Session
IDE .doubleclick.net Bruges til online marketing ved at indsamle oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet. Oplysningerne bruges til at målrette annoncering til brugeren på tværs af forskellige kanaler og enheder. et år
UserMatchHistory .linkedin.com Støtter online markedsføring ved at indsamle oplysninger om brugerne til at promovere produkter gennem partnere og andre platforme. en måned
YSC .youtube.com Indsamler oplysninger om brugerne og deres aktivitet på websitet via indlejrede videospillere med det formål at levere målrettet annoncering. Session
lidc .linkedin.com Støtter online markedsføring ved at indsamle oplysninger om brugerne til at promovere produkter gennem partnere og andre platforme. en dag
uid .adform.net Understøtter integrationen af ​​en tredjeparts platform på websitet for at levere målrettet annoncering. 2 måneder

Uklassificerede (5)

referrer www.finansforbundet.dk   Session
stsSyncIconPath www.finansforbundet.dk Afventer Session
stsSyncAppName www.finansforbundet.dk Afventer Session
cid .adform.net   2 måneder
AnonymousUserId worklife-investment.finansforbundet.dk Afventer Session

Dit samtykke gælder for følgende domæner: ordbog.finansforbundet.dk, finansforbundet.dk, worklife-investment.finansforbundet.dk

Hvordan kan du få dine øvrige data slettet?

Hvornår er kommunikationen sikker?

Når du benytter de normale kontaktfunktioner på Finansforbundets hjemmesider, bliver dine beskeder sendt ukrypteret. Det gælder f.eks., når du klikker på en mailadresse for at sende os en e-mail. Men når du indsender oplysninger om dig selv via en formular på en af vores hjemmesider, så sendes informationerne altid krypteret via https.

De oplysninger, du sender os, bruger vi til at behandle og besvare din henvendelse.

2. Finansforbundets app

Hvilke personlige oplysninger indsamler og bruger vi?

Første gang du bruger app'en, beder vi om dit cpr- eller medlemsnummer og en selvvalgt adgangskode, så vi dels kan tjekke, om du er medlem af Finansforbundet og dels kan sørge for, at du fremover kan logge på uden cpr- eller medlemsnummer. Du skal også vælge de emner, der interesserer dig, så vi kan sørge for, at du kun får vist de arrangementer, der er relevante for dig.

De data, som vi spørger dig om ved første besøg, supplerer vi med data, vi ellers har om dig, f.eks. kreds, geografi og tillidshverv. De supplerende data er også med til at sikre, at du kun får vist relevante arrangementer, f.eks. arrangementer i din region.

Når du bruger app'en, indsamler og behandler vi derfor disse oplysninger om dig:

• Cpr-nummer
  • Fornavn
  • Interesser
  • Kreds
  • Tillidshverv
  • Tilmelding til arrangementer
Hvilke øvrige oplysninger indsamler vi og hvordan?

Udover de personlige oplysninger indsamler vi informationer, der gør det muligt at se statistik over den generelle brug af app'en. Vi fører f.eks. statistik over, hvor mange der har hentet app'en, valgte interesser og tilmeldte arrangementer. Statistikken indeholder ikke nogen oplysninger, der kan relateres til dig som enkeltperson, og vi bruger udelukkende informationerne til at hjælpe os med at gøre app'en og udbuddet af arrangementer og nyheder bedre og som en del af vores service til at vise indhold, der er så relevant for dig som muligt.

Hvordan kan du få dine personlige og øvrige oplysninger slettet?

Ønsker du at få slettet dine oplysninger, skal du selv slette app'en. Derudover skal du sende en e-mail til gdpr@finansforbundet.dk, hvor du beder os om at fjerne dine informationer i app'en, dvs. dine interesser, din tilmelding til push-beskeder og den statistik, der kan identificere dig som person.

Du skal være opmærksom på, at vi er nødt til at gemme informationerne om din tilmelding og betaling for arrangementer.

3. Hjemmesidens og app'ens ejer og kontaktoplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Finansforbundet
Applebys Plads 5

Telefon: +45 3296 4600
E-mail: post@finansforbundet.dk

Få dine oplysninger slettet

Vil du have slettet dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte webredaktionen@finansforbundet.dk