Tryg-kunder får penge tilbage: ”En kontant fordel ved at være medlem af Finansforbundet”

Medlemmer af Finansforbundet, der er en del af forbundets forsikringsordning hos Tryg, kan nu se frem til at få 10 procent af de betalte præmier tilbage.

20. jan. 2023

Der er noget at se frem til for medlemmer af Finansforbundet, der er en del af forbundets forsikringsordning hos Tryg.

Nu tilbagebetaler forsikringsselskabet nemlig ti procent af de betalte præmier til medlemmerne.

En kombination af en mild vinter, en kraftig reduktion af skader og indbrud samt usædvanligt få store skader, det vil sige skader på en mere end en million kroner, har nemlig tilsammen skabt et ekstraordinært stort overskud i ordningen, som nu kommer medlemmerne til gode.

”Den kommende udbetaling viser styrken i vores strategiske samarbejde. Udbetalingen gør det muligt for os at belønne medlemmerne for en god skadesadfærd og derved føre værdi tilbage til medlemmerne,” siger Søren Hjortflod, der er direktør for salg og partnerskaber i Tryg.

Det får du tilbage

Har du dine private forsikringer i Finansforbundets forsikringsordning hos Tryg, får du ti procent af din præmie retur.

Beløbet udregnes på baggrund af din præmie (eksklusive skatter og afgifter) for perioden fra 1. november 2021 til 31. november 2022.

Udbetalingen sker automatisk midt i januar til de medlemmer, der fortsat er kunder hos Tryg på udbetalingstidspunktet. Hvis der er en skyldig saldo på forsikringen, vil beløbet blive modregnet. Beløb på mindre end 40 kroner per forsikring udbetales ikke.

Læs mere om ordningen her.

”Finansfolk er ordentlige mennesker”

Og i Finansforbundet glæder næstformand Michael Budolfsen sig også over de udbetalinger, der nu kommer medlemmerne til gode.

”Det viser, at finansfolk er ordentlige mennesker, der passer på deres ting. Og så er det samtidig en helt kontant fordel ved at være medlem af Finansforbundet,” siger han.

Næstformanden peger på, at en gennemsnitlig familie typisk får mellem 1500 og 2000 kroner tilbage.

”Og når man tænker på, at et medlem efter skat betaler under 2.500 kroner om året for et medlemskab – og i forvejen har Danmarks billigste forsikringer – er det ikke så ringe endda,” siger Michael Budolfsen.

Både næstformand i Finansforbundet Michael Budolfsen og direktør for salg og partnerskaber i Tryg Søren Hjortflod glæder sig over udbetalingerne til Finansforbundets medlemmer.

Et godt samarbejde

I Finansforbundet er man altså glade for samarbejdet med Tryg, som Michael Budolfsen betegner som ”godt og respektfuldt”.

Finansforbundets medlemmer har blandt andet mulighed for få en såkaldt ”5+ samlerabat”, når de samler fem forsikringer hos Tryg. Det giver yderligere 10 procents rabat.

Og i 2022 kunne forsikringsselskabet også tilbyde selvrisikobeviser til alle bilejere i Finansforbundets forsikringsordning.

Hos Tryg ser man også frem til det fremtidige samarbejde.

”Vi glæder os til også i fremtiden sammen med Finansforbundet at skabe mere værdi for vores fælles kunder,” siger Søren Hjortflod.