Tryg tilbagebetaler ti procent af de betalte præmier til Finans­forbundets medlemmer

Hver 3. medlem af Finansforbundet benytter sig af forbundets forsikringsordning hos Tryg og nu er der en ekstraordinær tilbagebetaling på vej.

Det seneste år har budt på få skader hos de medlemmer af Finansforbundet, der er en del af forbundets forsikringsordning hos Tryg. Det skyldes en kombination af en mild vinter, en kraftig
reduktion af skader og indbrud under Covid-19-pandemien samt usædvanligt få store skader, dvs. skader på en mere end en million kroner. Det har tilsammen skabt et ekstraordinært stort overskud i ordningen, som nu kommer medlemmerne til gode.

Har du dine private forsikringer i ordningen, får du ti procent af din præmie retur. Beløbet udregnes på baggrund af din præmie (eksklusive skatter og afgifter) for perioden fra 1. april 2020 til 31. marts 2021. Udbetalingen sker automatisk midt i juni til de medlemmer, der fortsat er kunder hos Tryg på udbetalingstidspunktet. Hvis der er en skyldig saldo på forsikringen, vil beløbet blive modregnet. Beløb på mindre end 40 kr. pr. forsikring udbetales ikke.

En ordning, der kommer alle parter til gode

Finansforbundets fælles forsikringsordning sikrer det bedste forsikringstilbud til det størst mulige antal medlemmer. Det sker gennem attraktive forsikringer, professionel skadesbehandling og lave præmier.

Det seneste tiltag er den nye +5 aftale, som Finansforbundet og Tryg har indgået. Her får man som medlem ti procent ekstra rabat, hvis man har fem eller flere forsikringer samlet hos Tryg. Da de fleste har brug for flere forsikringer, kommer det nye tiltag en stor del af medlemmerne til gode.

Støtter TrygFondens arbejde

Som kunde i Tryg er man medlem af TryghedsGruppen, der er hovedejer af Tryg og står bag TrygFonden. Hvert år driver og støtter TrygFonden hundredvis af projekter over hele landet. I 2020 uddelte TrygFonden 650 mio. kr. til tryghedsskabende projekter som fx kystlivredning, hjerteløbere, besøgshunde og krammebamser til børn, der skal opereres.

TryghedsGruppen beslutter hvert år i marts, om der skal udbetales bonus for året før til Trygs kunder. De seneste seks år har Trygs kunder fået udbetalt en bonus på typisk 5-8 procent.

Har du de rigtige forsikringer og dækninger?

Hvis du vil ændre dine dækninger eller anmelde og følge status på dine skader, kan du logge ind på ’Min side’ på finansforbundet.tryg.dk.

Kontakt Tryg på

44 20 52 00

Du er også altid velkommen til at kontakte Tryg ved at skrive til finansforbundet@tryg.dk