Ny medarbejder i Finansforbundet Jyske Bank Kreds

Malene Amby Bloch er pr. 1. januar 2024 ansat som politisk konsulent i Finansforbundet Jyske Bank Kreds. Læs mere om hende her.

18. mar. 2024

I sin nye rolle vil Malene støtte kredsen i daglige opgaver såsom interessevaretagelse, forhandling, organisatoriske processer, tilrettelæggelse af seminarer for tillidsvalgte og lignende opgaver.

Efter 15 år på hovedorganisationsniveau er Malene begejstret for at få muligheden for at komme ud og være med på virksomhedsniveau; “Det er spændende at komme helt tæt på det praktiske og være med til i praksis at få ting til at ske - indsatser, der konkret kan være med til at forbedre arbejdslivet i det daglige”.

Efter de første tre måneder i Jyske Bank er hun meget imponeret af den åbne og ærlige dialog mellem ledere og medarbejdere, som hun har oplevet udfolde sig på dialogmøderne mellem tillidsrepræsentanter, ledere og kredsen.

"Ofte hører man om virksomheder, der har et stykke papir med deres værdier liggende i skuffen, men her i Jyske Bank har jeg oplevet, at alle parter virkelig VIL og lever værdierne. Og der arbejdes ambitiøst med at skabe en god kultur - det er jeg virkelig imponeret over, og stolt og glad for at få lov at være en del af".
- Malene Amby Bloch

Malene er uddannet sociolog fra Aalborg Universitet. Hun har de seneste 10 år arbejdet i Akademikerne (AC), og inden da 5 år i Ledernes Hovedorganisation. Malene har stor erfaring med overenskomstforhandlinger, trepartsforhandlinger og politikudvikling. Herudover har hun blandt andet været ansvarlig for udvikling af TR-uddannelser samt implementering af større projekter mellem arbejdsmarkedets parter.