Evne til at følge med tiden

Næstformand Steen Lund Olsen var med på generalforsamlingen og gav en overflyvning over de sager, der i særligt grad optager Finansforbundets nye formandskab.

22. mar. 2024

”Vores evne til at følge med tiden som moderne fagforening er noget, jeg er superstolt af”, sagde næstformand Steen Lund Olsen, da han trådte op på talerstolen ved generalforsamlingen i Finansforbundet Jyske Bank Kreds.

Han gav en orientering om, hvad forbundet har særligt fokus på - og hvor det nye formandskab særligt har ambitioner om at rykke.

Ligestilling halter

Det handlede blandt andet om at:
”Sætte foden tungt på speederen, hvad angår diversitet, rummelighed og mangfoldighed i sektoren. For det er nødvendigt, når vi gang på gang desværre bliver bekræftet i, at vi tror, der er ligestilling, men igen må konstatere, at det er forkert.”

Han talte også om, generelt som forbund, både at se muligheder og udfordringer, fx i forbindelse med den massive digitale omstilling. Og om den pressede trivsel i sektoren.

Ny dialog

Naturligvis fik de kommende overenskomstforhandlinger også ord med på vejen.
”Selv tror jeg, at vi i 2025 må forvente nogle svære og anderledes forhandlinger. Vi er nye hold på begge sider. Men det giver også spændende muligheder for ny dialog, hvor der måske kan opstå gode, nye samtaler om, hvor vi vil have sektoren hen.”

Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet