Tillykke til Jesper, Kim, Maria, Mette, Morten og Stinna!

Det er koldt og mørkt derude, men rundt omkring i Nordea stråler en række medarbejdere som sande superstjerner, der øger humøret og trivslen for deres kolleger. Finansforbundet i Nordea har modtaget hele 102 nomineringer til årets skulderklap. Alle er fejret lokalt. De seks vindere fejres også på Finansforbundet i Nordeas fødselsdag i januar

5. dec. 2023
Dansk / English

​Hvert år uddeler Finansforbundet i Nordea Skulderklappet til kolleger, som har gjort noget særligt. I år har vi modtaget 102 nomineringer – det er det næsthøjeste antal i mere end ti år! Det viser, at rigtig mange kolleger gør en forskel for fællesskabet – og også, at anerkendelsen og taknemmeligheden for superkollegerne fylder derude.

Stort tillykke til alle nominerede, som er blevet fejret lokalt med morgenmad og overraskelser  med mere.

De mange nomineringer har gjort det ekstra svært at udvælge de seks vindere, som til januar hver modtager et legat på 5000 kr. fra Stiftelsesfonden for Finansforbundet i Nordea.

Stort tillykke til de 6, som slap gennem nåleøjet og vandt:

• Jesper Steen Renneberg, Account Management, Large Corporates & Institutions
  • Kim Borgbjerg, Personal Banking Aarhus
  • Maria Bruun Carlson, Operations, Advanced Automation
  • Mette Chemnitz, Personal Banking Helsingør
  • Morten Lynge, Asset & Wealth Management BRM (Business Risk Managers)
  • Stinna Gjedsted Jensen, Personal Banking, Commercial Hub, Savings

Her er et lille udpluk af begrundelserne for, at de seks vindere fortjente Skulderklappet:

"Han står altid parat til at hjælpe og smider gerne hvad han selv har i hænderne for at hjælpe en kollega (...) Han har en ydmyg personlighed, og vi tror faktisk ikke, at han helt selv er klar over, hvor stor en betydning han har for teamet."

"Han er den største teamplayer, vi kender. Han går altid et ekstra skridt for især sine kollegaer og er en stor årsag til, at det er sjovt at gå på arbejde. Han har det største omsorgsgen, vi kender, og han påtager sig mange af de opgaver, som ingen andre vil løse (...) Det er ofte personer som ham, der glemmes, når de største roser skal uddeles, da hans indsats er svær at aflæse i et opfølgningsskema."

"Hun er altid driver, når der skal afholdes fællesarrangementer, hvor samværet sammen med kollegerne er i centrum. Hun er ikke bleg for at tage initiativ til at samle teamet for at fejre enhver begivenhed; det være sig for at fejre successer eller blot fordi, det er godt vejr. Hun er heller ikke bleg for at tilbyde sig selv til at blive brugt som sparringspartner både på det personlige og faglige plan (...) Hendes anerkendelse, omsorg og hjælpsomhed over for sine kolleger viser også, hvad vi gør rigtigt, så vi kan lære af hende og gøre det endnu bedre at være kolleger fremover."

"Hun gør en meget stor forskel i vores filial og for vores hverdag. Hun er en ener - både socialt, fagligt og personligt - som vi sætter stor pris på. Hun har altid overskud til at løfte stemningen med humoristiske perler og grin, og hun løfter loyalt emner på kollegernes vegne op til ledelsen (...) Hun er vores alle sammens Mette Blomsterberg og møder tit op med hjemmebag til stor begejstring for os alle."

"Han brænder for at gøre en forskel - og det gør han. Han er sådan en type kollega, hvor man smiler når hans navn kommer op på skærmen til et teams kald og man glæder sig til at tale med ham (...) Han er altid klar på at hjælpe, opmuntre, og vejlede. Han bruger sit kæmpe netværk og deler glædeligt ud af sin "Nordea viden" for at få tingene til at glide (...) Han er typen, der ikke bare sørger for, at alle løber i samme retning, men også tager tiden til at forklare, hvorfor og hvordan (...)  Vi har mange gode kollegaer i Nordea, men ham her er bare noget særligt."

"For os er hun en fantastisk chef - for det hun kan, men i endnu højere grad for den hun er (...) Hendes drivkraft smitter af på alle os andre og giver os lysten til at gøre os umage og give vores bedste i alt, hvad vi gør (...) Hun giver plads til, at vi sammen også kan være sårbare, når livet gør ondt - og udviser med det plads til at være os selv, være mennesker og giver muligheden for, at vi kan støtte og bakke hinanden op, når livet går godt."

De seks skulderklapmodtagere kan se frem til lidt ekstra forkælelse. Den 12. januar – på Finansforbundet i Nordeas 33 års fødselsdag - er de nemlig inviteret til et lille traktement med Finansforbundet i Nordea på Metro, og bagefter fejres vinderne med en skøn frokost i Tårnet på Christiansborg.