Generalforsamling 2024: Det kunne være så godt

Det kunne være så godt … hvis du tilmelder dig generalforsamling 19. april 2024

Finansforbundet i Nordea inviterer vores medlemmer til generalforsamling fredag 19. april 2024 kl. 18-21.30.

Efter den formelle generalforsamling inviterer vi til en musikalsk oplevelse. Vi forventer, at underholdningen slutter ca. kl. 22.45.

Årets generalforsamling har temaet ’Det kunne være så godt’. For hvordan drømmer du, at den perfekte arbejdsplads og arbejdsdag er? Og hvor langt er du fra idealet? Har du andre håb og ønsker, som kunne forbedre det fysiske og psykiske arbejdsmiljø, hverdagen og trivslen?

Tre valgmuligheder

Du bestemmer selv, hvordan du vil deltage:

1. Crowne Plaza Copenhagen Towers (hotelovernatning er udsolgt - det er fortsat muligt at tilmelde sig til at deltage i generalforsamlingen i salen)
  2. Lokalt sammen med dine kolleger på arbejdspladsen – streaming
  3. Hjemmefra - streaming

Når du tilmelder dig, skal du samtidig vælge, om du deltager på Crowne Plaza Copenhagen Towers eller virtuelt (med kollegerne eller hjemmefra – det konkrete valg her kan du vente med at træffe). Vi beder dig om at vente med at tilmelde dig til du ved, hvordan du ønsker at deltage – fx hvis der arrangeres noget lokalt.

Nu kan du tilmelde dig – vælg det korrekte link:

Tekniske problemer
Finansforbundet har desværre været plaget af tekniske problemer på arrangementssiden, så nogle medlemmer har haft udfordringer med at tilmelde sig. Samtidig er der en fejl, så man på sin medlemsprofil på finansforbundet.dk p.t. ikke kan se eller redigere tilmeldte arrangementer.

Du kan stadig nå at tilmelde dig. Oplever du tekniske problemer, kan du skrive en mail til Heidi Winther på heidi.winther@nordea.dk. I mailen bedes du skrive dit medlemsnummer, og om du ønsker at deltage i salen på Crowne Plaza Copenhagen Towers eller virtuelt – du behøver ikke at specificere, om du deltager hjemmefra eller lokalt med kollegerne på arbejdspladsen. Du bliver tilmeldt med og får en bekræftelsesmail sendt til den mailadresse, du har angivet som foretrukken i Finansforbundets medlemssystem.

Ønsker du at redigere din tilmelding og ikke kan gøre det på din medlemsprofil, kan du også skrive til Heidi.

Tilmeldingsfristen er 4. april. Vi tager forbehold for at måtte melde udsolgt inden fristen.

Først til mølle-princippet gælder, så vær hurtig, hvis du vil sikre dig en plads.

Her kan du læse mere om de tre muligheder, du kan vælge mellem:

1. Deltagelse på Crowne Plaza Copenhagen Towers
Vælger du at deltage på Crowne Plaza Copenhagen Towers i Ørestad nær Field’s, serveres der en aftensmad, som er let at spise, mens generalforsamlingen finder sted. Efter generalforsamlingen vil vi blænde op for en musikalsk oplevelse, og der er socialt samvær med kollegerne.

Inden generalforsamlingen modtager du et link, som giver dig adgang til at stemme.

Hotelovernatning er udsolgt - det er fortsat muligt at tilmelde sig til at deltage i generalforsamlingen i salen

Har du allergier, er vegetar eller veganer, bedes du kontakte Crowne Plaza Copenhagen Towers direkte på lsk@cpcopenhagentowers.com, skriv Diets Finansforbundet i Nordea i emnefeltet i mailen.

Overnatning og transport
Du har mulighed for overnatning mellem fredag og lørdag med morgenmad lørdag morgen. Fristen for at tilmelde sig med overnatning er 12. marts. Overvej gerne, om du vil overnatte på hotellet, inden du tilvælger det. Fra 12. marts betaler vi nemlig for de bookede værelser (1355 kr. pr. værelse), vi vil meget hellere bruge kontingentkronerne til medlemsaktiviteter til glæde for dig end til tomme hotelværelser. Overnatning er nu udsolgt.

Du sørger selv for transport. Finansforbundet i Nordea dækker dine udgifter, når du benytter billigste offentlige transport. Kører du i egen bil, opfordrer vi til, at bilen er fyldt op. Eventuel fælles togtransport: Kontakt din tillids/fællestillidsrepræsentant, som eventuelt kan bestille en samlet billet.

Hvis du ønsker at dele dobbeltværelse med et andet, deltagende medlem, så kontakt Evy Grønvall fra Finansforbundet på eg@finansforbundet.dk

2. Deltagelse på arbejdspladsen
Du kan også vælge at deltage på din arbejdsplads sammen med dine lokale kolleger, hvor I følger generalforsamlingen og den musikalske oplevelse på pc eller på storskærm.

Vi betaler for mad og drikkevarer for op til kr. 275 kr. pr. person.

Inden generalforsamlingen modtager du et link til den virtuelle streaming, og så du kan stemme.

Lokal arrangementsplanlægger
I skal vælge en arrangementsplanlægger, der står for praktikken lokalt – styre tilmeldinger og bestille mad og drikke. Hvis du være arrangementsplanlægger lokalt, så kontakt dine kolleger hurtigst muligt, så de kender muligheden, og I kan koordinere. Giv også sekretariatsmedarbejder Heidi Winther (Heidi.winther@nordea.dk / telefon 55 46 80 44) besked. Så kontakter vi dig med nærmere information.

Ved at klikke her kan du se en mailtekst, som vi opfordrer dig til - som lokal arrangementsplanlægger - at rette til og sende til dine kolleger (vi må pga. GDPR desværre ikke oplyse dig om, hvem af dine kolleger, der er medlemmer).

3. Deltagelse hjemmefra
Foretrækker du at deltage hjemmefra, kan du også det. Du modtager et link, så du kan følge generalforsamlingen og den musikalske oplevelse virtuelt samt stemme.

Vi betaler for mad og drikkevarer for op til 275 kr. pr. deltagende medlem. Du skal selv lægge ud. Vi informerer senere om, hvordan du får refunderet udgifter.

Sprog
Alle medlemmer er velkomne til at deltage i generalforsamlingen. I lighed med tidligere år foregår generalforsamlingen på dansk. Stemmesedlerne (elektronisk afstemning) vil være på både dansk og engelsk.

Mailadresse
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail, som sendes til den mailadresse, du har angivet som foretrukken i Finansforbundets medlemssystem. Du kan rette det ved at klikke på Log ind-hængelåsen i menuen længst til venstre og logge ind med MitID.

Husk at reservere generalforsamlingen inkl. eventuel transport i din kalender!

Refusion af udgifter
Vi dækker udgifterne nævnt under de enkelte muligheder for deltagelse.

Vær opmærksom på, at kørselsrefusionen for ’menige’ medlemmer indberettes som B-indkomst. Ved tvivlsspørgsmål kontakt Lisbeth Møller Gladov på lisbeth.gladov@nordea.com / tlf. 55 47 45 58.

Efter generalforsamlingen udfylder du dette udgiftsbilag i Word og sender bilaget med dokumentation (fotos af kvitteringer) som mail til lisbeth.gladov@nordea.com - meget gerne inden 3. maj 2024. Tillidsrepræsentanter skal ikke udfylde dette udgiftsbilag, men afregne via zExpense. Husk ved fortæring af vedlægge deltagerliste eller angive deltagere.

Har du spørgsmål eller ændringer til din tilmelding, så kontakt Heidi Winther på heidi.winther@nordea.dk

Vi glæder os til at holde generalforsamling sammen med dig.

Mange hilsener
Finansforbundet i Nordea

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2024

Finansforbundet i Nordea holder ordinær generalforsamling
fredag 19. april 2024 kl. 18-21.30

Generalforsamlingen er Finansforbundet i Nordeas øverste myndighed og er åben for alle medlemmer.

Dagsordenen iflg. vedtægterne:

2. Valg af stemmeudvalg
3. Beretninger
a) Beretning fra bestyrelsen om kredsens virksomhed i det forløbne år
b) Orientering om Finansforbundets virksomhed i det forløbne år
4. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse og décharge
a) Fra medlemmer
b) Fra bestyrelsen
6. Valg af
a) 1 formand
b) 4 bestyrelsesmedlemmer
c) 3 bestyrelsessuppleanter
d) 1 intern revisor
e) 2 interne revisorsuppleanter
7. Eventuelt

Forslag til valg og andre forslag, der af medlemmer ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være Finansforbundet i Nordea skriftligt i hænde senest torsdag 7. marts 2024. Forslag til valg og andre forslag, der modtages efter 7. marts 2024, kan ikke behandles på generalforsamlingen.

Endelig dagsorden, indkomne forslag og det reviderede regnskab offentliggøres på https://finansforbundet.dk/fin-gf2024/ senest 4 uger før den ordinære generalforsamling (se herunder).

Senest 8 uger før den ordinære generalforsamling kommer indkaldelse/indbydelse og tilmeldingsblanket på https://finansforbundet.dk/fin-gf2024/ (denne side).

Inspiration - artikler fra 2023

Læs disse artikler og reportager fra generalforsamlingen 2023