Leder: Vores fællesskab kan også hjælpe med nogle af de svære spørgsmål

Uanset om du er ung og nyuddannet, midt i dit arbejdsliv eller har masser af erfaring, oplever du sikkert situationer i forbindelse med dit arbejde, hvor du ind i mellem kan tvivle – på dig selv, på dine omgivelser eller hvor du skal bevæge dig hen.

7. feb. 2023
Af Kent Petersen, tidligere formand
kp@finansforbundet.dk

Lad os være ærlige: Uanset om man er topleder eller studentermedhjælper, kender alle følelsen af, at noget kan være svært. Det kan skubbe til opfattelsen af os selv og give anledning til spørgsmål af den lidt mere dybe og besværlige slags: Hvordan kommer jeg rigtigt videre i min karriere? Gør jeg nok for at følge med i udviklingen? Er jeg nu også egentlig god nok?

Først og fremmest er det noget, de fleste af os støder ind i fra tid til anden – og som vi skal turde tale sammen om. Og for det andet er det heldigvis også spørgsmål, som vores fællesskab faktisk kan hjælpe dig med at finde svarene på.

Derfor sætter vi nu med en ny kampagne fokus på, at arbejdslivet er en proces, der også har forskellige – store eller små - bump undervejs. Det gør vi både for at gøre op med perfekthedskulturen, men også for at understrege, at uanset hvad du står overfor, så er det vigtigt, at du ikke står alene.

Vi vil med kampagnen gerne skabe rum for at tale om et arbejdsliv i bevægelse på flere måder - og for mere plads til at tale om det, der udfordrer os fagligt, personligt eller socialt. Det har ledelserne og arbejdsgiverne et ansvar for at skabe i hverdagen – ligesom vi selvfølgelig også har det som medarbejdere og kolleger.

I Finansforbundet har vi gennem rigtig mange år haft som mål at skabe de bedste mulige rammer for, at du som medlem kan lykkes i lige præcis dit arbejdsliv. Det mål har vi stadig, og det arbejder vi for hver dag. Det betyder også, at du aldrig skal stå alene med udfordringerne.

Via vores fællesskab står vi altid klar med rådgivning, kurser og netværk, der er relevante for netop dig. Vi tilbyder trivsels- og karrieresamtaler, og vi har det største udbud af kurser og netværk inden for de fleste facetter af det finansielle område.

Brug vores fællesskab til at finde svarene på dine svære spørgsmål. Tal med os om de ting, du går og tænker på i arbejdslivet og brug alt det, vi deler i Finansforbundet. Der er helt sikkert noget, som også er relevant for dig og din situation. Fordi du ikke står alene i den.

De svære spørgsmål dukker nemlig op hos os alle. I Finansforbundet vil vi meget gerne været et fællesskab, der også hjælper dig med at finde svarene på dem.

Besøg vores kampagneside her