Nu hyldes de personer og virksomheder, der gør en forskel for mangfoldighed

Der skal uddeles i alt 7 priser, når de personer og virksomheder, der bidrager til at styrke mangfoldighed og inklusion på landets arbejdspladser, skal hyldes til Danish Diversity Awards. Finansforbundets næstformand er medlem af juryen.

1. maj 2023
Ved sidste års Danish Diversity Awards løb Stine Odgaard Ranum (tv.), Marianne Lillevang (på foto i midten) og Pia Sund Bundgaard (th.) fra Jyske Bank med prisen som 'årets medarbejdere'. Foto: Jannik Roos Jacobsen.

Onsdag hyldes de virksomheder og personer, der gør en indsat for at skabe mere mangfoldige og inkluderende arbejdspladser.

Det sker ved prisoverrækkelsen Danish Diversity Award, der løber af stablen i Industriens Hus i København.

Finansforbundet er samarbejdspartner på arrangementet, og næstformand Steen Lund Olsen er en del af juryen.

”Der er klokke klar evidens for, at mangfoldighed og inklusion på alle niveauer i de danske virksomheder er den lige vej til et arbejdsliv i trivsel, blomstrende virksomheder og et mere retfærdigt samfund," siger han og fortsætter:

"Derfor er vi optaget af åbne vores arbejdsfællesskaber op, så alle får samme muligheder for at indfri sit potentiale uanset køn, etnicitet, alder, religion, seksuel orientering eller funktionsnedsættelse. Så simpelt er det egentlig."

”Det vigtigste, vi kan gøre for at fremme ligestilling, mangfoldighed og inklusion er at erkende, at vi ikke er i mål. Og handle derefter i fællesskab."
- Steen Lund Olsen, næstformand Finansforbundet

EG A/S
WS Audiology (WSA)
Kemp & Lauritzen

Personer og organisationer der gør en forskel

Det er anden gang, at der uddeles priser til de personer og organisationer, der gør en forskel og inspirerer med konkrete eksempler på inklusion og mangfoldighed ved Danish Diversity Awards.

I alt skal der uddeles syv priser, der spænder lige fra årets CEO og årets medarbejder til årets organisation og årets mangfoldigheds- og inklusionsinitiativ.

”Det vigtigste, vi kan gøre for at fremme ligestilling, mangfoldighed og inklusion er at erkende, at vi ikke er i mål. Og handle derefter i fællesskab. Derfor skal vi også hylde og anerkende, alle dem der omsætter skåltaler til konkret handling,” siger Steen Lund Olsen.

Blandt de nominerede er Merkur Andelskasse og bankens adm. direktør Charlotte Skovgaard nomineret. Det kan du læse mere om her.

LÆS OGSÅ: Bankdirektør: Diversitet er en god forretning

Finansforbundet er samarbejdspartner på Danish Diversity Day 2023

• Prisoverrækkelsen Danish Diversity Awards afrunder konferencen Danish Diversity Day
  • Finansforbundet er samarbejdspartner på arrangementet, der bliver i samarbejde mellem Goodtalks og Dansk Industri
  • Danish Diversity Day skal give deltagerne nye perspektiver på diversitet, inklusion og belonging og inspiration til at skabe mere inkluderende arbejdspladser med en høj grad af diversitet
  • Danish Diversity Awards har til formål at anerkende konkrete handlinger, indsatser og adfærd, der udfordrer konventionel tænkning og bidrager til at styrke mangfoldighed og inklusion i organisationer.