Flot pris til debatskabere fra Jyske Bank

Tre seje kvinder vandt prisen som årets medarbejdere ved Danish Diversity Awards for deres succes med at sætte mangfoldighed på dagsordenen i Jyske Bank.

14. jun. 2022

Marianne Lillevang, Pia Sund Bundgaard og Stine Odgaard Ranum fra Jyske Bank vandt prisen som ”Årets medarbejdere” ved den første uddeling af Danish Diversity Awards.

En pris, der uddeles af Goodtalks i samarbejde med Dansk Industri.

Den fik de for deres arbejde med at gøre mangfoldighed til et emne, der bliver talt om både blandt medarbejdere og i ledelsen.

Blandt andet ved at opbygge Teams-gruppen ”Mangfoldighed i Jyske Bank”, som mere end hver tiende medarbejder er medlem af.

Stine Odgaard Ranum (tv.), Marianne Lillevang (på foto i midten) og Pia Sund Bundgaard (tv.) fik prisen som som ”Årets medarbejdere” ved Danish Diversity Awards. Foto: Jannik Roos Jacobsen.

”I dag hylder vi makkerskabet blandt nogle medarbejdere, der spiller hinanden gode og sammen har haft modet til at sætte mangfoldigheden på dagsordenen i en konservativ sektor. For at skabe forandring i en virksomhed, hvor der traditionelt var en kæmpe overvægt af mænd i øverste ledelseslag har vinderne af prisen for ”Årets medarbejder” tænkt ud af boksen for at få dialogen til at vokse nedefra og op”, lød begrundelsen juryen.

Læs hele artiklen om vinderne: ”Vi blev nysgerrige på, hvorfor det hele virkede meget ens”

Ambitioner for hele finanssektoren

Pia Sund Bundgaard og Stine Odgaard Ranum har større ambitioner om at skabe mangfoldighed i hele finanssektoren. Ved siden af deres netværk i Jyske Bank har de deltaget i Finansforbundets nye netværksuddannelse og startet et nyt netværk, der går på tværs af hele finanssektoren.

Her har de skabt netværket ”Mangfoldighed i finanssektoren”, som er åbent for alle.

Du kan blive medlem af netværket eller høre mere ved at skrive til tje@finansforbundet.dk

De medlemsdrevne netværk er en ny model, hvor medlemmerne af Finansforbundet selv kommer med ønsker, ideer og værdier, der bliver omdrejningspunktet for nye netværk.

Læs mere om uddannelsen her.