Får du nok i løn?

Ved du, om du får mindre i løn sammenlignet med andre med samme job? Tjek det med Finansforbundets lønberegner.

27. sep. 2022

Taler I ikke om løn på dit job? Eller skal du snart til lønsamtale?

Så tjek din løn nu med Finansforbundets lønpakkeberegner. Så får du svar med det samme på, hvordan din løn ligger i forhold til andre i lignende stillinger.

Det er nyttig viden, især til næste lønsamtale.

Finansforbundets lønpakkeberegner er baseret på oplysninger fra mere end 17.000 finansansatte. Derfor kan den give dig et godt indtryk af, om du får en rimelig løn.

Sammenlign med andre med samme stilling

Arbejder du for eksempel som erhvervsrådgiver, kan du klikke dig ind og se, hvordan din løn ligger i forhold til det typiske niveau for andre erhvervsrådgivere.

Løntallet i lønpakkeberegneren er defineret som fast løn inklusive faste tillæg, eksklusive arbejdsgivers pensionsbidrag og tillagt 1/12 af det gennemsnitlige årlige beløb, som modtages i engangstillæg med mere. Lønnen omfatter ikke overarbejdsbetaling.

Alt om løn

Hvad bør du få i løn, hvad får dine kolleger i sektoren, og hvordan får du selv mere i løn, hvis du får for lidt? Vi har samlet det vigtigste til dig, så du hurtigt kan blive klogere på løn.