Minister roser finansansatte

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) takkede i en videotale til landsmødet finansansatte for deres indsats med at holde hånden under borgere og virksomheder under corona-nedlukningen i foråret. ”Det har betydet utrolig meget for den måde, vi er kommet igennem krisen på”, sagde han.

29. sep. 2020

Regeringen har med sit forslag om at lade finanssektoren finansiere tidlig tilbagetrækning med et samfundsbidrag på 1,5 milliarder kroner fra 2023 ikke været de finansansattes bedste ven i de seneste måneder. I en videotale til de 202 delegererede på Finansforbundets digitale landsmøde delte erhvervsminister Simon Kollerup (S) imidlertid masser af roser ud til de finansansatte.

”Der skal lyde en stor tak til jer for den indsats I ydede med at holde hånden under borgere og virksomheder under corona-nedlukningen i foråret. Det har betydet utrolig meget for den måde, vi er kommet igennem krisen på”, sagde han og roste videre sektorens medarbejdere for at hjælpe med til at indfri folks drømme om at købe en ny bil eller om opsparing.

Simon Kollerup konstaterede, at velfærdssamfundet og finansiel vækst går hånd i hånd og kom med en opfordring til sektoren:
”Husk at være opmærksom på de ideer og drømme, der er ude i de  skønne landdistrikter”, sagde han i talen.

Konflikten mellem regeringen og finanssektoren om finansieringen af udspillet om tidlig tilbagetrækning kom han også rundt om.

”Jeg tænker, at vi er enige om essensen af at hjælpe dem, der har brug for det”, sagde Simon Kollerup og betonede, at de første år af tilbagetrækningsreformen finansieres af det såkaldte økonomiske råderum.

Regeringen forhandler i skrivende stund fortsat med oppositionspartierne om, hvordan finansieringen af udspillet skal se ud.