Finansforbundet og FH indgår strategisk samarbejde

Som led i tilgangen om at skabe resultater via samarbejder og partnerskaber, træder en ny aftale om strategisk samarbejde mellem Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH) og Finansforbundet i kraft fra årsskiftet. Samarbejdet skal styrke Finansforbundets politiske interessevaretagelse.

17. dec. 2020

’Der er ingen tvivl om, at FH har en særlig position og indflydelse som hovedorganisation for rigtig mange lønmodtagere på det danske arbejdsmarked. Vi skal som organisation altid indgå i de fællesskaber, hvor vi kan varetage vores medlemmers interesser bedst muligt, og derfor har vi lavet en aftale med FH om strategisk samarbejde’, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet, der understreger, at aftalen er et samarbejde og ikke et medlemskab.

Finansforbundet og FH skal arbejde sammen om politisk interessevaretagelse og videndeling på specifikke områder med særlig relevans for finansansatte.

’Hvis vi ønsker del i den indflydelse, som den danske fagbevægelse har, så er det væsentligt at være legitimeret som samarbejdspartner. Vi har haft en konstruktiv dialog med FH herom og særligt på det arbejdsmarkedspolitiske område.  Det er der kommet en strategisk samarbejdsaftale ud af, hvor vi på særlige områder skal bruge de styrker, vi hver især har, til fælles gavn for vores medlemmer på et arbejdsmarked under forandring. De bedste resultater kommer via samarbejde, og derfor er jeg overbevist om, at aftalen er en rigtig god og konstruktiv løsning for vores medlemmer og deres arbejdsliv’ siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Du kan høre Kent Petersen fortælle mere om det strategiske samarbejde på denne video

Kristian Lind

Politisk kommunikationsansvarlig