Arbejder du med ledelse i den finansielle sektor?

Vi har produceret en podcastserie for dig, der ønsker at udvikle dit lederskab og få konkret inspiration. Vi sætter dygtige ledere i og udenfor det finansielle område i stævne for bl.a. at tale om vigtige emner som teamperformance, trivsel, nye organisationsformer og diversitet. Lyt med på siden eller find episoderne på din foretrukne podcast app.
Seriens vært er Jesper Dalgaard Pøhler.

Introduktion med Kent Petersen og vært, Jesper Dalgaard Pøhler: Hvorfor lave en ledelsespodcast?

Podcastserien dækker seks store emner, der er relevante for ledere på alle niveauer: Nye organisationsformer, teamperformance, diversitet, trivsel, bæredygtighed og det personlige lederskab. I introduktionsafsnittet fortæller Finansforbundet formand, Kent Petersen, om formålet med at lave en podcast om ledelse.

Jesper Dalgaard Pøhler - LinkedIn

Episode 1 med Cecilie Petersen og Christa Lundgaard Kjøller: Nye organisationsformer på arbejdsmarkedet

I podcasten ’Ledelse der tæller’ med fokus på nye organisationsformer, fortæller Cecilie Petersen om forandringsprocessen ’Better Ways of Working’, som hun er i gang med hos Danske Bank. Her arbejder de i ’tribes’ i stedet for at være opdelt i mere klassiske afdelinger. Den anden gæst, Christa Lundgaard Kjøller, direktør for Nationalt Center for Etik fortæller om vigtigheden i at skabe nye rammer for de unge, der er på vej ud på arbejdsmarkedet.

Episode 2 med Kelvin Ellenton Jensen og Steen Michael Erichsen: Bedre tilfredshed i dit team styrker dets resultater

Kelvin Ellenton Jensen er kampagnechef i Venstre og leder et team af fem fastansatte medarbejdere. Steen Michael Erichsen er administrerende direktør i Velliv og leder andre ledere. Selv om de leder to meget forskellige teams, ser de en række fællesnævnere for, hvad der skal til for at skabe god ledelse og få et team til at trives og performe.

Episode 3 med Frederik Reumert, Nicole van der Doe og Rikke Sick Børgesen: Hvordan kan diversitet øge trivsel på arbejdspladsen?

Diversitet deler vandene: Nogle synes, vi taler for meget om det, mens andre synes, vi taler for lidt om det. Her giver tre ledere deres bud på, hvordan diversitet har hjulpet dem til bedre beslutninger, øget trivsel og langsigtede resultater.

Episode 4 med Henrik Ryberg og Nicole Offendal: Skab trivsel i stedet for at undgå mistrivsel

Trivsel er en stor del af ledelsesopgaven, og det kræver et konstant fokus at arbejde med det i organisationen. Men gevinsten er til at tage at føle på: Gladere medarbejdere, der performer bedre og er mere kreative. Det er i hvert erfaringen fra både Forsvarsakademiets chef og CEO i Finanssektorens Arbejdsgiverforening.

Episode 5 med Marlene Bay Møller og Christina Blak: Vi skal gøre det, der har været utælleligt, tælleligt

Bæredygtighed er bredt og komplekst, og det er en ledelsesopgave at gøre det konkret og tælleligt. Det mener Marlene Bay Møller og Christina Blak, der begge arbejder med bæredygtighed i deres lederroller.

Episode 6 med Maria Glasdam og Malte Breiting: Følg din mavefornemmelse

Ledelse handler om medarbejdere, KPI’er, tal og performance. Men det handler også om dig selv, og hvem du er som leder. Maria Glasdam og Malte Breiting deler her deres erfaringer med det personlige lederskab og giver et godt råd videre.

Begge ledere fortæller om deres personlige ledelsesstil i sidste afsnit af podcastserien Ledelse, der tæller.

Tak for at lytte med.