”Jeg kunne godt være positiv over for en 4-dages arbejdsuge”

Ejendomsadministrator Thomas Helgason tog mange ting med sig fra generalforsamling i Finansforbundet Spar Nord Kreds. Blandt andet fandt han ideen om en 4-dages arbejdsuge interessant

1. maj 2023

Det var mange spændende punkter på dagsordenen, da Finansforbundet Spar Nord Kreds holdt generalforsamling på Comwell Hvide Hus i Aalborg.

Det mener ejendomsadministrator Thomas Helgason, der flittigt havde noteret på sin blok undervejs.

”Det var ret spændende med debatten. Det, der blev nævnt med 4-dages arbejdsuge, synes jeg var interessant. Det kunne jeg godt være positiv overfor,” siger Thomas Helgason med henvisning til, at der undervejs blev spurgt ind til, hvad Finansforbundet mener om at indrette arbejdsugen på en anderledes måde. Noget kredsformand Jannie Skovsen var positiv over for. Hun slog fast, at det kunne være noget, man kunne eksperimentere med i banken på sigt.

Bed mærke i godt samarbejde

Thomas Helgason var også glad for at høre beretningen fra kredsformanden og få indblik i, hvad kredsbestyrelsen vil arbejde videre med fremadrettet.

”Blandt andet synes jeg, at den del, der handlede om Spar Nord Banks strategi, og hvordan de vil påvirke den i en positiv retning, var rigtig interessant. Og så bed jeg mærke i, at de har et godt samarbejde med direktionen og HR,” siger Thomas Helgason.

Vil gøre brug af trivselskonsulenter

Finansforbundets formand Kent Petersen havde også lagt vejen forbi Aalborg, og han brugte blandt andet lejligheden til at fremhæve forbundets trivselskonsulenter, der er sat i verden for at fremme trivslen med udgangspunkt i behovet på den enkelte arbejdsplads. Og det er noget, som Thomas Helgason blev inspireret af.

”Det vil jeg rigtig gerne høre mere om. Det er ikke fordi, vi har dårlig trivsel i min afdeling, men man kan måske altid gøre det bedre,” siger han.

Du kan finde flere artikler fra generalforsamlingen på kredsens nyhedsside