Har du mod på ­at blive tillidsre­præsen­tant?

At være tillidsrepræsentant i Finansforbundet i Nykredit er både spændende og udfordrende. Men det er også udviklende, både på det faglige og det personlige plan. Måske var det noget for dig?

Har du lyst til at indtage rollen som tillidsrepræsentant i et af de vakante tillidsrepræsentantområder i Finansforbundet i Nykredit? Med rollen følger uddannelse, indflydelse, personlig udvikling, nye netværk og nye kompetencer - måske var det noget for dig?

Som tillidsrepræsentant er din opgave blandt andet at holde øje med, om overenskomsten blev overholdt, og være den som kollegerne henvendte sig til, hvis der opstod problemer.

Men rollen som tillidsrepræsentant indeholder meget mere end det. Du bliver også en sparringspartner, som medlemmerne kan gå til og få råd hos om blandt andet kompetencer, udvikling og trivsel. Samtidig varetager tillidsrepræsentanten opgaver omkring at motivere og samarbejde med den lokale ledelse.

Tillidsrepræsentant og karriere

Som tillidsrepræsentant får du én af landets bedste uddannelser, og sammen med de faglige og personlige kompetencer, du opbygger i funktionen, kan tillidsrepræsentantrollen sagtens være afsættet til et lederjob. Det er der adskillige eksempler på i finanssektoren.

Og hvis du bliver optaget af det fagpolitiske arbejde, er der også muligheder indenfor Finansforbundets rækker, både i og udenfor den lokale kreds. Klik ind på funktionsbeskrivelserne nedenfor og læs mere om tillidsrepræsentantrollen og hvilke muligheder det giver dig indenfor det fagpolitiske system.

Interesseret?

Skriv til Finansforbundet i Nykredit på finansforbundet@nykredit.dk Så kontakter vi dig for en nærmere drøftelse af dine muligheder.

Funktionsbeskrivelser