Ny kampagne fra Finansforbundet sætter fokus på fællesskab og kompetencer

Vi er medlem af en visionær fagforening, der har fingeren på pulsen i forhold til at spotte de udfordringer, vi tumler med i vores arbejdsliv. De tilbud Finansforbundet har udformet til os, kan understøtte arbejdsglæde og det holdbare arbejdsliv.

Finansforbundet er i luften med en ny kampagne, der med sloganet ”Uanset hvad du står overfor, står du ikke alene” vil vise, at du som medlem af vores fællesskab aldrig står alene. Du kan se filmen her

Filmen viser en række hverdagssituationer, som arbejdslivet også kan byde på: Nervøsitet forud for den store præsentation, manglende viden, den svære jobsamtale, ny i fællesskabet osv. Situationer, som de fleste af os kan genkende fra arbejdslivet.

Jeg fik mulighed for at se kampagnen i forrige uge sammen med resten af mine kolleger i hovedbestyrelsen. Jeg blev både overvældet og stolt på samme tid. Vi er medlem af en visionær fagforening, der har fingeren på pulsen i forhold til at spotte de udfordringer, vi tumler med i vores arbejdsliv. De tilbud, Finansforbundet har udformet til os, kan understøtte arbejdsglæde og det holdbare arbejdsliv.

Jeg er begejstret for budskabet i Finansforbundets nye film: ”Uanset hvad du står overfor, står du ikke alene”. Det kan nemlig være en god idé at være en del af et fællesskab, når du står overfor nogle af de udfordringer, som arbejdslivet også kan byde på.

Derudover filosoferede jeg over det, vi står midt i her i koncernen – især vores nye kolleger fra Handelsbanken i Danmark. Nogle vil opleve, at de vanlige rutiner kastes op i luften – der kommer nye måder at gøre arbejdet på. Det kan godt være, at det kræver ny viden. Her har vi heldigvis et kæmpe netværk internt i koncernen, der står klar til at hjælpe. Heller ikke her står du alene.

Uanset om du er ung og nyuddannet, midt i dit arbejdsliv eller har masser af erfaring, oplever du sikkert situationer i forbindelse med dit arbejde, hvor du kan tvivle – på dig selv, på dine omgivelser eller på hvor du skal bevæge sig hen. Det kan være spørgsmål som: Gør jeg nok for at følge med udviklingen? Hvordan kommer jeg videre i min karriere? Er jeg nu egentlig god nok?
Vi lever nemlig i en tid, hvor udviklingen i det finansielle område går hurtigere og hurtigere. Det gør det ikke bare klogt, men nødvendigt, at bevæge sig i arbejdslivet. Men hvorhen? Hvor hurtigt? Og hvordan?

Heldigvis står du ikke alene.

Med Finansforbundets tilbud om viden, netværk, læring og sparring viser vi vejen til, hvordan du kan lykkes i arbejdslivet. Uanset hvad du arbejder med indenfor finans, har vi helt sikkert også et netværk, et kursus, en trivselssamtale eller noget helt fjerde, der passer dig og din situation.

Jeg kan varmt anbefale dig at bruge vores fællesskab til at finde svarene på nogle af de svære spørgsmål. De svære spørgsmål dukker nemlig op hos os alle. Tal med os om de ting, du går og tænker på i arbejdslivet og brug alt det, vi deler i Finansforbundet.