Tillykke til Jelle, Lasse, Line, Mikkel, Pia og Susanne!

Vi er heldige! Vi har virkelig mange Nordea-kolleger, som gør en forbilledlig indsats til glæde for omgivelserne. I år har Finansforbundet i Nordea modtaget 50 % flere nomineringer til Skulderklappet! Alle er fejret lokalt. De seks vindere fejres også på Finansforbundet i Nordeas fødselsdag i januar

5. dec. 2022
Dansk / English

Hvert år uddeler Finansforbundet i Nordea Skulderklappet til kolleger, som har gjort noget særligt. I år har vi modtaget præcis 100 nomineringer – det er en stigning på mere end 50% sammenlignet med året før! Det viser, at rigtig mange kolleger gør en forskel for fællesskabet.

Stort tillykke til alle nominerede, som er blevet fejret lokalt med morgenmad, overraskelser og lign.

De mange nomineringer har gjort det ekstra svært at udvælge de seks vindere, som til januar hver modtager et legat på 5000 kr. fra Stiftelsesfonden for Finansforbundet i Nordea.

Stort tillykke til de 6, som slap gennem nåleøjet og vandt:

• Jelle Feike Oenema, Personal Banking Silkeborg
  • Lasse Bækvad-Hansen, Personal Banking Glostrup
  • Line Faaborg, FTR, Personal Banking Sønderborg
  • Mikkel Ryskjær, TM Investigations DK
  • Pia Vincents Molander, CBP Task Force
  • Susanne Elling Nedergaard, P&CS Special Support

Her er nogle af begrundelserne for at de seks vindere fortjente Skulderklappet:

”Han er et fantastisk menneske der hele tiden tænker på andre før ham selv. Han bidrager megameget til den gode stemning i afdelingen og kan også tåle at være midtpunkt for godmodige drillerier”

”Han er afdelingens eventmanager, som altid melder sig til at stå for sociale arrangementer. Han har altid gode ideer og møder gerne ind torsdag aften for at sætte lyd og disco-udstyr op i afdelingen inden en fredagsfest og møder også op på sin weekend bagefter for at rydde op i afdelingen efter festen. En mere engageret kollega findes ikke”

”Uanset hvor travl, hun selv har, er der altid overskud til at hjælpe os andre. Hun går altid forrest og er med til sørge for, at vi også får snakket om de svære ting, der også kan fylde i hverdagen. Hun bidrager til trivslen og vægter det højt i hverdagen. Tak fordi du er dig”

”Han er en enestående god kollega, der viser, at faglig kompetencer og social intelligens findes i en og samme person. I sommer lagde han kolonihave til sommerfest for afdelingens 80 kollegaer. Er man så heldig, at man får en plads ved siden af ham, er der god energi hele dagen. Han er den type menneske, vi har brug for flere af i verden”

”Uanset hvem hun samarbejder med, formår hun altid at sætte sig kollegaens sted, være nærværende og konstruktiv. Hun besidder en enorm vilje til at ville lykkes - og står altid klar med support og sparring for at sikre, at teamet kommer i mål”

”Hvordan indkapsler man den perfekte kollega, med ét ord? Det kan man ikke. En god kollega viser respekt, er til at stole på og tager ansvar for at få løst opgaverne i fællesskab. Han eller hun spreder godt humør, hjælper sine kolleger og tager ansvar for at finde løsning på problemer. Sådan en kollega har vi her hos os”

De seks skulderklapmodtagere kan se frem til lidt ekstra forkælelse. Den 12. januar – på Finansforbundet i Nordeas 32 år fødselsdag - er de nemlig inviteret til et lille traktement med Finansforbundet i Nordea på Metro, og bagefter fejres vinderne med en skøn frokost i Tårnet på Christiansborg.