Fleksibilitet, fællesskaber og mangfoldighed diskuteret på Solskinsøen

Debatter, inspiration og networking. Folkemødet i Allinge på Bornholm i sidste uge blændede op for mere end 2.500 events på tre dage, så der var nok at komme efter.

21. jun. 2022

”Det er altid meget spændende og inspirerende at deltage på Folkemødet, og derfor var Finansforbundet i Nordeas bestyrelse med igen i år. Mange af de debatter, vi har deltaget i, handler om emner, som vi allerede arbejder med. Eksempler er fleksibilitet, fællesskaber, bæredygtighed, senkarriere og mangfoldighed. Men vi har også prioriteret at høre om og diskutere helt andre emner lige fra TikTok til iværksætteri,” fortæller Dorrit Brandt, formand for Finansforbundet i Nordea.

Et unikt telt

En stor del af Folkemødet handler om networking, hvor f.eks. repræsentanter fra Finansforbundet i Nordea og Nordea mødtes helt uformelt og drøftede forskellige aktuelle emner.

Finansteltet har været omdrejningspunktet for mange af aktiviteterne. Det drives i fællesskab af Finansforbundet, Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) og Finans Danmark. Det er en ret unik konstellation, at arbejdsgiver- og arbejdstagerside på den måde står sammen.

Besøg i Rønne-filialen

Finansforbundet i Nordeas første stop på Bornholm var dog ikke i Allinge, men i Rønne. Torsdag morgen var Dorrit Brandt nemlig sammen med Mads Skovlund Pedersen, Head of Personal Banking DK og Country Senior Executive, Sanne Fredenslund, Head of Wealth Management DK Head of Wealth Management DK, og Helene Bløcher, Segment Head of Business Banking DK, inviteret til Nordeas Rønne-filial, hvor den danske bankledelse, fagforeningsformanden og Rønne-medarbejderne sammen talte om, hvad der fylder netop nu.

Se mere på LinkedIn

Du kan læse mere om de indtryk, Finansforbundet i Nordeas bestyrelse fik ud af Folkemødet, ved at se deres opslag på LinkedIn. Se dem her:

Dorrit Brandt, formand

Kasper Skovgaard Pedersen, bestyrelsesmedlem

Louise Have Lund, bestyrelsesmedlem

Mona Svan, bestyrelsesmedlem

Jesper Kiby Denborg, kommunikationsrådgiver

Finansforbundet i Nordea afsted på Folkemødet. Fra venstre Louise Have Lund, Ole Lund Jensen, Dorrit Brandt, Mette Balck Mejlby, Mona Svan, Kasper Skovgaard Pedersen og Jesper Kiby Denborg.

Turen til Bornholm blev indledt med et besøg i Rønne-filialen. Fra venstre Mads Skovlund, Sanne Fredenslund, Helene Bløcher og Dorrit Brandt.