Rekordmange spørgsmål ved virtuel generalforsamling

Tillid er helt afgørende for et godt samarbejde. Det var det ord, flest deltagere skrev i en 'ordsky' til Finansforbundet i Nordeas generalforsamling 20. marts 2021, hvor der var en utrolig stor spørgelyst - også selv om medlemmerne deltag hjemme fra stuerne. Se videoen, hvor formand Dorrit Brandt tager os med backstage.

22. mar. 2021

”2020 var et særligt udfordrende, særligt udviklende og særligt spændende år på grund af corona-pandemien. Vi har været sammen hver for sig. Og formået at arbejde sammen på distancen og på helt nye måder.”

Sådan indledte formand Dorrit Brandt Finansforbundet i Nordeas 30. generalforsamling. Generalforsamlingen blev holdt lørdag 20. marts i et studie i Roskilde og sendt hjem til medlemmernes stuer på en særligt udviklet platform.

Tillid er vigtigst for godt samarbejde

Årets tema var samarbejde, og alle deltagerne blev inviteret til at skrive i en ’ordsky’, hvad der er forudsætningen for et godt samarbejde. Tillid blev den klare topscorer, men åbenhed, respekt, ærlighed og kommunikation blev også nævnt af mange.

”Samarbejde er en forudsætning for at kunne skabe kreative løsninger. Det har vi f.eks. set igennem hele Corona-tiden, hvor ingen fra start har kendt svarene på rigtig mange spørgsmål,” sagde Dorrit Brandt i formandskabets beretning.

Den nyvalgte bestyrelse og suppleanter. Fra venstre Ester Ribas (anden-suppleant), Mona Svan, Kasper Skovgaard Pedersen, Mette Balck Mejlby (næstformand), Pierre Christensen (første-suppleant), Katja Larsen, Louise Naur, Louise Have Lund (på iPad'en), Dorrit Brandt (formand), Ole Lund Jensen og Stine Koldt Meno.

Loyalitet altid hos medlemmerne

Næstformand Mette Balck Mejlby supplerede:

”Det er vigtigt at påpege at selvom vi samarbejder, betyder det på ingen måde at vi altid er enige med ledelsen om vejen til målet. Det er netop der, vi kan være med til at udvide hinandens perspektiver – og lande bedre løsninger. Og det er vores fornemste opgave at skabe så gode vilkår til jer som muligt. I en stor koncern som Nordea – er der langt fra bund til top. Og her er vi sammen med vores kæmpe netværk af tillidsvalgte, brobyggerne, som bibringer massevis af fakta og eksempler fra jeres hverdag. I må ALDRIG være i tvivl om at vores loyalitet ALTID ligger hos jer.”

Kæmpe spørgelyst

Efter beretningen blev deltagerne sendt ud i mindre debatgrupper, der desværre blev præget af nogle tekniske udfordringer. Efter en pause sad bestyrelsen klar til at besvare spørgsmål – otte af dem sad corona-testede og afsprittede i salen, mens Louise Have Lund deltog hjemmefra, da en nær kontakt var corona-smittet.

Her blev emner som bæredygtighed, outsourcing, kompetenceudvikling, arbejdsmiljø, People Pulse, synlighed og trivsel vendt – nogle via chatten, andre var live igennem fra stuerne. Aldrig har der været så mange debatspørgsmål og kommentarer til Finansforbundet i Nordeas generalforsamling!

Ni på valg

Der var fredsvalg til bestyrelsen, hvor Mette Balck Mejlby, Stine Koldt Meno, Kasper Skovgaard Pedersen og Mona Svan blev genvalgt, ligesom Dorrit Brandt blev genvalgt som formand uden modkandidater.

Bestyrelsesmedlemmerne Katja Larsen, Louise Have Lund, Louise Naur og Ole Lund Jensen blev valgt til bestyrelsen i 2020 for en to-årig periode og var dermed ikke på valg i år.

To stillede op til suppleantposterne. Efter en afstemning blev Pierre Christensen valgt som første-suppleant med 111 stemmer. Ester Ribas blev anden-suppleant med 73 stemmer.

Jens Kjær blev genvalgt som intern revisor, og Joan Hangaard Pedersen blev genvalgt som intern revisorsuppleant.