Deltagere til advisory board for Finansforbundet i Nordea søges

Bestyrelsen i Finansforbundet i Nordea ønsker at få konstruktiv kritik og nye ideer fra medarbejderne i Nordea til, hvordan Finansforbundet i Nordea kan udvikle sig som fagforening, og hvordan fællesskabet og ejerskabet til beslutningerne i banken kan styrkes.

20. okt. 2021

For English, please click here.

Derfor nedsætter vi et uvildigt advisory board bestående af 8-10 medarbejdere i Nordea. Advisory boardet ledes af en uafhængig konsulent, og medlemmerne i advisory boardet definerer selv, hvilke problemstillinger de ønsker at rejse over for Finansforbundet i Nordea.

Advisory boardet giver dig mulighed for at

• Udvide dit netværk i banken
  • Sige din helt ærlige mening om Finansforbundet i Nordea
  • Komme med konkrete ideer til, hvordan Finansforbundet i Nordea skal se ud i fremtiden
  • Udvikle ideer til, hvordan medarbejderne i Nordea bedre bliver hørt
  • Få erfaring med rådgivning af en professionel bestyrelse
  • Vise i dit CV, at du tager ansvar og engagerer dig i udviklingen af din arbejdsplads og fagforening

Alle medarbejdere i Nordea i Danmark kan søge om at blive en del af advisory boardet – og alle uanset køn, stilling og nationalitet opfordres til at søge. Medlemmerne til advisory boardet bliver udvalgt på baggrund af interesse, og så der sikres en bred repræsentativitet. Vi er særligt interesseret i at høre fra medarbejdere, som ikke tidligere har været aktive i Finansforbundet.

Forventninger til medlemmer af advisory boardet

• Interesse i kollegaers arbejdsliv
  • Klare holdninger med åbenhed overfor andres synspunkter
  • Mod til at ideudvikle sammen med kollegaer
  • Vilje til at gøre en forskel
  • Erfaring med rådgivning og bestyrelsesarbejde i andre sammenhænge er et plus – men ikke et krav

Opgaver

Advisory boardet skal udvikle ideer og anbefalinger til bestyrelsen for Finansforbundet i Nordea forud for foreningens generalforsamling marts 2022. Advisory boardet mødes 5 gange – heraf 2 gange virtuelt. Møderne bliver faciliteret af en ekstern konsulent. Alle møder afholdes i København med fuld forplejning. Boardets medlemmer får dækket alle omkostninger til deltagelse og transport i forbindelse med møderne af Finansforbundet i Nordea. Se nedenstående mødeplan for advisory board.

Mødeplan

• Kickoff i København 24. november kl. 14-18. Desuden fagligt oplæg og en god middag 18-21
  • Ideudvikling 1: Online workshop 8. december (morgen)
  • Oplæg til Finansforbundet i Nordeas bestyrelse januar
  • Ideudvikling 2: Online workshop 10-14 januar (vi fastsætter dato og tidspunkt sammen)
  • Seminar i København 6-10 februar (vi fastsætter dato og tidspunkt sammen)
  • Deltagelse i Finansforbundet i Nordeas bestyrelsesmøde 11. marts

Ansøgningsfrist

1. november 2021 - via denne ansøgningsformular.

Vi ser frem til din ansøgning.