Bliv talerør for dine kolleger og sparringspartner for ledelsen

Rundt om i Nordea har omkring 130 medarbejdere en helt særlig rolle. De er tillidsrepræsentanter, valgt af medlemmerne til at være deres talerør. Nu kan du blive én af dem.

23. nov. 2021

Lyst til dialog – til at forholde dig til de ting, der skal forandres og forbedres – sammen med mod og energi. Det hele bundet sammen i et tæt og givende netværk.

Hvis ordene ovenfor beskriver dig, så læs trygt videre – det er måske dig, der er brug for. Det kan også være, du har en kollega, ordene passer på, og så opfordres du til at prikke vedkommende på skulderen og bede hende/ham om at læse denne artikel.

Indflydelse på langt mere, end jeg var klar over
Formand for Finansforbundet i Nordea, Dorrit Brandt, var selv tillidsrepræsentant før hun blev valgt ind i kredsbestyrelsen. ”Det åbnede en helt ny verden for mig, hvor jeg fik indblik i ledelsessproget og den politiske verden, samtidig med at jeg lærte en masse på den mere personlige side, som gjorde mig i stand til at være kollegernes talerør i stort og småt”, fortæller Dorrit. Hun fremhæver især den gode uddannelse, som alle nyvalgte tillidsrepræsentanter tilbydes. ”Mit blik blev åbnet for, at jeg kunne få indflydelse på langt mere, end jeg var klar over”, fortæller hun.

Som tillidsrepræsentant er du dine kollegers talerør og ledelsens sparringspartner. Du bliver en del af et tæt og godt netværk samt et fællesskab med stor diversitet fra alle dele af Nordea – og får oveni en rigtig god uddannelse, som åbner døre og giver gode linjer på CV’et.

Valg inden årets udgang
Rundt omkring i Nordea skal der inden årets udgang vælges tillidsrepræsentanter for de næste to år. Hold øje med, hvornår der indkaldes kandidater i dit område – og meld dig som kandidat, hvis du har lyst til en spændende og udviklende rolle.

Såvel Nordea som Finansforbundet i Nordea er interesseret i, at der kommer tillidsrepræsentanter på alle pladser – også dem, der i dag ikke har en tillidsrepræsentant.

Bliv klogere – er det noget for dig?
Overvejer du, om det er noget for dig at blive tillidsrepræsentant? Så klik dig ind på finansforbundet.dk/TR og læs mere – svar på mytequizzen, læs om uddannelsen og meget mere.

Du er også velkommen til at ringe til Finansforbundet i Nordea på tlf. 55 47 82 00 og høre mere, herunder hvor du præcist kan stille op som tillidsrepræsentant.

Opbakning fra ledelsen

Bjørn Bøje Jensen, Country Senior Executive, Nordea DK

Hvorfor er det vigtigt med tillidsrepræsentanter på alle pladser i Nordea?

Tillidsrepræsentanterne har en vigtig rolle i at agere medarbejdernes talerør overfor ledelsen, og alle medarbejdere skulle derfor gerne være både informeret om, hvem deres tillidsrepræsentant er, og være betrygget i at kunne gå til vedkommende med eventuelle bekymringer eller udfordringer.

Mads Skovlund Pedersen, Head of Banking DK

Hvordan bruger du selv tillidsrepræsentanter?

Først og fremmest sætter jeg pris på min løbende sparring med Dorrit, men også på de invitationer til dialogfora med de tillidsvalgte, jeg får - hvor vi senest mødtes i oktober. Herudover ved jeg, at der foregår en god lokal dialog og sparring mellem ledere og tillidsrepræsentanterne.

Det bedste fra to verdener

Tillidsrepræsentant efter to årtier som leder