VID - Specialisering 1: Den forhandlende tillidsrepræsentant - Modul 2: Sådan håndterer du konflikter
Sådan håndterer du konflikter
At være dygtig til konflikthåndtering er en væsentlig kompetence for enhver tillidsrepræsentant. Konflikter er helt essentielle for udvikling af sunde og produktive virksomhedskulturer, hvis de håndteres og udnyttes rigtigt.
På dette modul kan du udvikle dine evner til at løse konflikter - både dem, du selv er part i, og dem, der foregår omkring dig. Vi introducerer dig for effektive strategier til at løse konflikter, og du får værktøjer til, hvordan du undgår almindelige fejl. Du lærer også om meditation og får tips til, hvordan fastlåste mønstre mellem konfliktende parter kan opløses. Værktøjerne kan du også bruge til bedre at forstå og håndtere hverdagssituationer, der er ledsaget af spænding, mistrivsel og konfrontationer.
Dit udbytte:
- Redskaber til at løse konflikter effektivt
- Færdigheder til bedre at forstå konfliktsituationer
- Styrket blik for egne og andres konfliktstil og -mønstre
- Kompetencer til at agere som mediator mellem konfliktende parter