VBA 1.0 -for studerende + nyuddannede

Målgruppe Studerende
Åben
07

VBA 1.0 - Spar tid med makroer til ExceL: På kurset lærer du de basale kontrolstrukturer i VBA, der kan anvendes til at lave tidsbesparende makroer til Excel. Med makroer til Excel, kan du automatisere en lang række opgaver som fx opbygning af rapporter eller behandling og kvalitetssikring af eksterne data.

PROGRAM

• Hvad er programmering?
  • Intro til VBA og programmering
  • Metoder (subroutines/functions)
  • Typer/variable
  • Branching (IF/ELSE, SELECT CASE)
  • Loops (WHILE, FOR).
  • Evt. Debugging – brug af break points, debug.print, immediate vinduet (ctrl + g i editoren).
  • Demo af forskellige professionelle VBA-løsninger

Ikke-medlem? Send tlf. nr. til arrangementer@finansforbundet.dk så ringer vi om et gratis medlemskab

DINE FORUDSÆTNINGER

Du skal have et solidt kendskab til Excel, og vi anbefaler, at du deltager i vores Excel III kursus inden.

UNDERVISER

Kåre B. Jensen underviser i VBA og anvender selv dagligt de værktøjer, der undervises i, så du er garanteret en underviser, der har fingeren på pulsen, og som kan omsætte teori til praksis.

ANDEN INFO

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt kursusadministrator