Sunde vaner i en digital hverdag

31. maj 2021, 16.30 - 17.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
17. maj 2021
Åben
3 1

I dette webinar lærer du at skabe sunde digitale vaner, der giver dig fysisk og mental trivsel i en hverdag, hvor corona opløser dagligdagens normale struktur, og hvor grænserne mellem arbejdstid og fritid er diffuse og flydende.

Du får en solid indføring i de faktorer, der spiller ind på vores vaner, indlæring, motivation og kompetenceudnyttelse, og vi kommer blandt andet omkring:

• Vore tanker, følelser og impulsive adfærd
  • Bevidste vaner og ubevidste vaner
  • Coronakrisens påvirkninger
  • Rationelle og følelsesmæssige copingstrategier
  • Konkrete løsninger, der kan sikre sunde vaner samt fysisk og mental trivsel

Coronakrisen har vist os, hvad der sker, når arbejde og privatliv for alvor smelter sammen, og vores work life-balance bliver til en work life-blender. Men hvordan påvirker det egentlig vores fysiske og mentale sundhed - og hvad betyder den nye virkelighed for vores fremtidige arbejdsliv, der måske er forandret for altid? I oplægget præsenteres du for relevant og brugbar viden om hjernen, bevidstheden og vores adfærd, og du får konkrete råd til sundere og mere effektive vaner i hverdagen og dermed en forbedret mental og fysisk trivsel.

Gratis nudging-pakke til mere effektivt hjemmearbejde

Et par dage efter webinaret vil du modtage et link og en gavekode, som du kan benytte på Imran’s hjemmeside. Pakken koster normalt 249,- men som medlem af Finansforbundet, får du den gratis.

Pakken indeholder elementer, der kan understøtte det sunde hjemmearbejde, hvor man husker at holde pauser, drikke vand og bevare overblikket. Det er velkendte metoder såsom Pomodoro-metoden, Eisenberger-matricen i en forenklet form mm. Alle metoderne er underbygget med postkort, der indeholder det faglige grundlag bag produktet.

Om Imran Rashid:

Imran Rashid er uddannet speciallæge i almen medicin, iværksætter og forfatter til bøger som ”SLUK” og ”Offline”. Imran Rashid er ekspert i digital sundhed og har i mere end 500 foredrag delt ud af sit fokus på menneskets forhold til den digitale verden og konsekvenserne for vores fysiske og mentale trivsel.

Platform:

Vi bruger platformen WebEx til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Imran Rashid

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund