Skab relationer og retning på distancen som leder

20. jan 2021, 15.00 - 16.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
15. januar 2021
Ledere
Udsolgt
2 0

Distance kan give medarbejderne mere frihed og ansvar. Det kræver ledelse, som er klar i mælet, kan sætte retning og etablere relationer på distancen.

Det får du ud af webinaret

• Forståelse for forskellen på hverdagsledelse og distanceledelse
  • Introduktion til metoden ”brief og back-brief”, som skaber klarhed og koordination imellem dig og dine medarbejdere
  • Introduktion til ”det personlige pitstop”, som hjælper dig med dit arbejde med relationerne nu, hvor I ikke mødes uformelt
  • Muliggøre at du kan bruge værktøjerne efterfølgende til at planlægge og gennemføre god distanceledelse

Forberedelse

Inden webinaret (senest den 17. januar) vil vi bede dig om at sende et eksempel på god ledelse på distancen til Malene Aage Eliassen fra Finansforbundet på mel@finansforbundet.dk
Det skal være helt konkret, noget du har oplevet. Skriv hvem, der gjorde hvad i situationen og fortæl, hvorfor det virkede, hvad var godt ved det og hvad kunne evt. gøres endnu bedre.

Vi bruger eksemplerne i vores forberedelse og på selve webinaret for at gøre det levende for dig.

Webinaret

Vi arbejder med de to konkrete værktøjer: ”Brief og back-brief” samt ”Det personlig pit-stop”.

Undervejs vil vi sætte stor pris på, at du stiller spørgsmål. Det kan gøres i chatten eller ved at bruge række hånden op-funktionen.

I starten af webinaret vil vi give dig muligheden for kort at sige, hvem du er, og hvad du gerne vil have ud af webinaret. Det gør vi i firepersonersgrupper. Den samme firepersonersgruppe vil mødes to gange mere undervejs og tale om de to værktøjer og brugen af dem. Du vil ikke blive bedt om at fremlægge noget eller arbejde sammen med de andre deltagere.

Vi arbejder med korte og præcise samtaler i gruppen for at få flere perspektiver på værktøjerne.

Platform

Vi bruger platformen WebEx til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Kl. 15:00: Webinaret begynder

Kl. 16.30: Tak for i dag.

Underviser

Jesper Bubandt Toft er en af Danmarks stærkeste ledelseskonsulenter. Jesper har arbejdet i felten i over 20 år i positioner som konsulent, leder og chef. Her har han hjulpet både danske og internationale organisationer med forandringsledelse og med at opbygge ledelseskraft. Jesper er stifter af choirofsouls.com samt partner i Build!

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af webinar. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Jesper Bubandt Toft

Kontakt kursusadministrator