Online Masterclass i Power BI

It-ansatte
Åben
2 7

Deltag fra din hjemmearbejdsplads, styrk dine Power BI-kompetencer og lær, hvordan du forvandler data til værdifuld information.

Om kurset

På kurset lærer du at hente data fra forskellige kilder, transformere data, lave datamodeller og dax-beregninger, visualisere data og publicere rapporter. Med disse redskaber og udførligere øvelsesbeskrivelser lærer du at gå fra simple Excel filer til Power BI rapporter.

Onlineundervisning der fungerer

Kurset er afvekslende og består både af en introduktion til Power BI og koncepter samt praktiske øvelser i Power BI.

Under øvelserne sidder der flere Power BI eksperter klar til at hjælpe dig i private 1:1 sessioner, hvor du som kursist har mulighed for at dele din skærm og sammen løse eventuelle udfordringer.

Ved brug af en online læringsportal udviklet af ProActive er der udarbejdet et udførligt øvelsesmateriale, hvor alle kan være med.

Kurset vil blive gennemført via Microsoft Teams. Da Microsoft Teams er gratis og ikke kræver en installation, kan alle være med. Som kursist skal du på forhånd have installeret Power BI Desktop. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn i Teams-mødet.

Kurset tager udgangspunkt i den seneste udgave af Power BI Desktop med Engelsk som sprog. Denne er gratis og kan hentes HER.

På kurset vil vi desuden benytte os af en række datafiler og en Power BI-fil. Vi anbefaler derfor, at du sidder hjemme med en privat pc/Mac, da sikkerheden i din organisation højst sandsynlig vil blokere for din adgang til disse filer.

Med Masterclass i Power BI får du et 3-i-1 kursus:

Før kurset

Du får adgang til ProActives læringsportal, hvor der er mulighed for at gennemføre et dansksproget introduktionskursus om Power BI Online, når det passer dig. Introduktionskurset giver dig en god forståelse for, hvad Power BI Online er, hvad det kan bruges til, og hvordan du kan bruge det i dine arbejdsgange. På den måde er du godt forberedt inden kurset.

På læringsportalen finder du også øvelserne, der skal bruges under selve kurset.

Under kurset

På kurset vil du lære at hente data fra diverse kilder, transformere data, samle data til en datamodel og forstå datamodellens design, udvikle og bruge DAX-beregninger til at skabe forretningsindsigt, lave visualiseringer, filtrering, tooltips og rapportdesign og publicere og dele rapporter, dashboards og datamodeller.

Efter kurset

Efter kurset har du adgang til ProActives læringsportal i 30 dage, så kurset og øvelserne kan genopfriskes.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset er for alle, som ønsker at få øget indsigt i deres data via Power BI. Kursusdeltagerne er dog typisk analytikere, controllers og BI udviklere.

Kurset tilrettelægges således, at det også matcher den virkelighed, vi står i lige nu. Det forgår uformelt, og du er velkommen til at stille spørgsmål løbende – og det gør ikke noget, hvis der en enkelt gang i mellem kan høres et barn i baggrunden.

Undervisere

Kurset afholdes af erfarne konsulenter fra ProActive, som til daglig arbejder med Power BI hos diverse kunder, og som derfor kan tilbyde såvel teori som praktisk erfaring med Power BI.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette kursus vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af kurset. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere

Kontakt kursusadministrator