Kunstig intelligens i praksis

Målgruppe It-ansatte
Åben
29

Få inspiration til at komme i gang med at anvende kunstig intelligens i egen organisation? Der er stor fokus på kunstig intelligens (AI) og machine learning samt udnyttelse af teknologien, men hvad er kunstig intelligens egentlig? Svaret får du på dette kursus.

Udbytte for medarbejder og organisation

• Du får en bedre forståelse for, hvordan et AI-projekt sættes i gang.
  • Kunstig intelligens og machine learning bliver på kurset brudt ned i mindre elementer, så et AI-relateret projekt bliver nemmere at overskue.
  • Du får et bedre overblik over emnet, og vi gør det mere håndgribeligt og konkret.

Om kurset

Kursus introducerer kunstig intelligens og de værktøjer, man kan bruge for at komme i gang. Vi runder nøgleelementerne i kunstig intelligens og de bagvedliggende matematiske metoder, så deltagerne får en bedre forståelse for teknologiens muligheder og begrænsninger.

I løbet af kurset berører vi følgende emner:

• Introduktion til kunstig intelligens og machine learning
  • Nøgleelementer i machine learning
    • Data
    • Machine learning/algoritme
    • Forudsigelser
  • Introduktion til metoderne bag machine learning
    • Supervised learning
    • Unsupervised learning
    • Reinforcement learning
    • Deep learning/neurale Netværk
  • Evaluering af resultater
  • Kort om værktøjer og kompetencer
    • Hvilke værktøjer, kompetencer og ressourcer skal man have fokus på for at komme godt fra start med et AI-projekt?

Målgruppe og forudsætninger

Kurset kræver ingen erfaring eller kendskab til kunstig intelligens og machine learning. Kurset henvender sig til medarbejdere og ledelse, der gerne vil tage de første skridt hen mod brug af kunstig intelligens i forretningen. Vi gennemgår forskellige machine learning metoder, som bygger på en matematisk behandling af data. Så det er en fordel, hvis deltagerne har en vis matematisk forståelse, men det er ikke et krav. Metoderne vil også blive forklaret på et overordnet plan, så alle kan være med.

Underviser

Lise Bach Lystlund har stor erfaring med undervisning i kunstig intelligens og machine learning samt relaterede værktøjer. Lise har en matematisk uddannelse med speciale i algoritmer og har derfor en dyb forståelse for de bagvedliggende metoder for kunstig intelligens. Ydermere har Lise praktisk erfaring med gennemførsel af AI- og datarelaterede projekter i både den offentlige og private sektor.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt kursusadministrator