Introduktion til Document Control

15. januar 2021
Ledige
Udsolgt

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer.

Der er stigende behov for Document Controllers til bygge- og anlægsprojekter, vindmølleindustrien og til forsknings- og udviklingsprojekter i mange brancher m.m.

Document Control er indsamling, kontrol, ordning og styring af store og komplekse dokumentationsmængder. Der er ofte mange krav fra lovgivningen, og derfor skal dokumenter håndteres sikkert og måske kasseres efter mange år. Document Control omfatter både digitale og fysiske dokumenter. Kurset er en grundlæggende indføring i Document Control. Deltagerne vil blive præsenteret for dokumenters livscyklus og for hvert trin i denne en grundig gennemgang af udfordringer, korrekt praksis og baggrunden herfor.

Vi arbejder med tre perspektiver på Document Control:

1. Den tekniske Document Control

2. Den retrospektive Document Control

3. Document Control i forbindelse med ledelsessystemet.

Kursets indhold:

Kursets program indeholder:

• Introduktion til Document Control, herunder definition og erhversmuligheder
  • Livscyklus trin for trin
  • Initiation
  • Draft/capture
  • Approval
  • Use
  • Modify
  • Obsolete
  • Drivers for document control

Alle emner gennemgås ud fra en forretningsmæssig og IT-mæssig vinkel.

Undervisningsform:

Undervisningen er en veksling mellem teori, cases og workshops, hvor deltagerne i mindre gruppe skal arbejde med en udfordring eller en opgave. Der er to undervisere på kurset, og du tilgår kurset fra din egen pc hjemmefra, hvor der skal være internetadgang og headset

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til deltagelse i uddannelse”.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen