Menuluk

Målgruppe It-ansatte
Åben
01

Automatisering fjerner det kedelige og gentagne arbejde, og finder mønstre og afdækker behov, som den finansielle rådgiver ikke er i stand til. Men hvad betyder det helt konkret for rådgiverens fremtidige rolle?

På dette virtuelle seminar får du indblik i:

Hvad Open Banking, PSD2, GDPR samt de nye Fintech spillere betyder for udviklingen af finansiel rådgivning og dette vil ændre forbrugerens forventninger og opfattelse af sin bank.

Seminaret er delt op i tre dele:

1. Fra finansielt supermarked til open banking: I fremtiden kommer den finansielle rådgivers rolle i højere grad til at indtage en plads som en trusted partner. Meget af det manuelle arbejde med at samle og analysere på data vil blive automatiseret, og det giver rådgiveren mulighed for at fokusere på værdiskabelsen samt den gode dialog, der giver ro i maven hos kunden.

2. Rådgivning as a service, fra uvildig holistisk rådgivning til salgsrådgivning: I dag er uvildig holistisk rådgivning dyrt og svært tilgængelig. Behovet for en sådan rådgivning stiger i mellemtiden, i takt med at vores privatøkonomi bliver stadig mere kompliceret, vores pensionsalder udsættes og vores bevidsthed om at følge vores personlige mål og drømme vokser. Det skal være billigt (eller gratis) og let at komme i gang med at danne sig et overblik over mulighederne i ens privatøkonomi. Det skal også være let, sikkert og billigt (i forhold til værdien) at søge råd, når behovet opstår. Begge dele mangler i dag, så det kun er de mest motiverede personer med de store økonomier, der søger uvildig rådgivning i dag. Ved at fjerne de indledende gnidninger om at samle data og give et godt og brugervenligt overblik, samt let adgang til gode tilbud fra uvildige rådgivere, kan mange flere få glæde af uvildig rådgivning.

3. neway.dk – den enkeltes finansielle datajournal: Finansiel rådgivning får en mere central rolle i fremtidens banking. Vi ser allerede en bevægelse i den retning i dag, hvor pengeinstitutter i højere grad end før gerne vil sætte kunden i centrum. Med mulighederne for Open Banking bliver denne tendens styrket væsentligt i de kommende år. På dette virtuelle seminar får du indblik i, hvad Open Banking, PSD2, GDPR samt de nye Fintech spillere betyder for udviklingen på finansiel rådgivning, og hvordan den kommer til at ændre forbrugerens forventninger og opfattelse af sin bank.

Underviser

Kourosh Marjani Rasmussen, Founder og CEO hos Neway og lektor inden for Financial Engineering hos Danmarks Tekniske Universitet

Praktisk information

Dato: 1. september 2020
Sted: Webinar
Tidspunkt: 14.00 – 16.00

Du kan tilmelde dig via DANSK IT: Klik her

Er du gratis medlem af Dansk It?

Alle medlemmer i Finansforbundet kan blive gratis medlem af Dansk IT (DIT). Det giver dig adgang til ekspertise og erfaringer fra ligesindede fra andre virksomheder og organisationer. Netværket tilbyder kontinuerlig kompetenceudvikling, faglig sparring og mulighed for at skabe nye personlige relationer.

Du får også mulighed for gratis at deltage i DIT's fyraftensmøder, som afholdes 3-4 gange om måneden. Fyraftensmøderne sætter fokus på aktuelle IT-faglige spørgsmål som f.eks. forandringsledelse, brugerinddragelse eller kravmodellering.

Er du it-medarbejder, kan du selv aktivere og deaktivere dit medlemskab af Dansk IT under "Mit forbund". Hvis du senere melder dig ud af Finansforbundet, mister du også automatisk dit medlemskab af Dansk IT.

Kontakt kursusadministrator