Datakundskab - taler din virksomhed data?

29. okt 2020, 15.00 - 16.00
Afholdelsessted
Format Webinar
tilmeldingsfrist 26. oktober 2020
Pris Gratis
Målgruppe It-ansatte
Åben
29

Mange virksomheder har investeret i systemer til analyse af data. Men kun få virksomheder har investeret lige så meget i medarbejdernes evne til at forstå, og arbejde med data. I dette webinar vil vi diskutere, hvorfor det vigtigt at uddanne brugerne af data for at få realiseret værdien af investeringen i systemerne bagved.

Udbytte:

• Hvad er Datakundskab, og hvorfor er det vigtig?
  • Hvordan bliver man god til Datakundskab?
  • Data For Alle som Katalysator
  • Eksempler på konkrete initiativer
  • Argumenter for værdien af en datakyndig organisation

Vi vil forklare og illustrere, hvorfor datakundskab måske er den vigtigste faktor, når man vil være en virksomhed, der tager alle beslutninger på baggrund af data. De fleste fokuserer på værktøjer, her vil vi fokusere på menneskerne, og hvad der skal til for at gøre dem i stand til at bliver datakyndige.

Program:

Webinaret består af præsentation fra oplægsholderne med mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Underviser:

Torben Seebach, Director AI, Data & Analytics, itelligence

Jeg arbejder med data i virksomheder. Jeg løser de problemer, som bliver skabt af, at data skal bruges i hele virksomheden. Jeg designer strategy, governance, organisation og taler med ledere om, hvordan de opnår den værdi, som teknologien lover.

Carsten Johansen, Program Manager, Networked Business Institute

Jeg har arbejdet med afdækning af databrug og udvikling i danske virksomheder og organisationer, gennem udviklingen og arbejdet med værktøjerne DataForBusiness og DataForAlle, som er udviklet af Networked Business Institute i samarbejde med certificerede partnere, forskere og interesseorganisationer.

Praktisk Information:

Sted: Online (Zoom platform)
Dato: 29. oktober 2020
Varighed: 1 time
Format: Webinar
Tidspunkt: 15.00

Tilmeld dig via DANSK IT: Klik her

Tilmelding for ikke-medlemmer:

Er du ikke medlem af Finansforbundet? Få en smagsprøve og deltag i webinaret ved at skrive til hverveservice@finansforbundet.dk med navn, mobil, e-mail og virksomhed. Vi ringer dig op efterfølgende for at høre om oplevelsen, samt fortælle om de services vi yder, som kunne have værdi for dig.

Du vil modtage en mail med flere praktiske oplysninger ca. 1 uge før kursusstart.

Dette kursus udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere

Kontakt kursusadministrator