Cafémøde - Sådan kommer du igennem nåleøjet til jobsamtalen - onlinemøde

Pris Gratis
Målgruppe Ledige
Udsolgt

Ledige og fratrædende medlemmer.
Cafémødet ændres til onlinemøde

På cafémødet kommer vi ind på, hvad job-interviewere gør og tænker i rekrutteringssituationer. Lars vil give en række råd til, hvordan du kommer positivt igennem et rekrutteringsforløb. En del af arrangementet vil omhandle personlighedstests. Personlighedstests bliver nemlig mere og mere udbredt ifm. jobskifte. De fleste personlighedstests indledes med en fortælling om, at man skal svare så ærligt som muligt og sætte sine krydser i overensstemmelse med det, der passer bedst på en selv. Det lyder umiddelbart fornuftigt. Det store problem er imidlertid, at det dels kan være svært præcist at definere, hvordan man vil være i det nye job, og dels at de spørgsmål, som bruges i testen, ikke altid giver mening for kandidaten. Ydermere, så forstås spørgsmålene oftest på forskellige måder, og det kan være svært at vide, hvad den ”rigtige” forståelse er.

Du får både viden og tips til at komme igennem nåleøjet til jobsamtaler, og til hvordan du kan klare en personlighedstest. Arrangementet vil både indeholde oplæg og øvelser der hjælper dig hen til dit næste job.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Der er 2 lektioner pr. dag, og kurset er et lukket kursus. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til undervisning”.

Oplægsholder: Lars Lundmann er uddannet psykolog og har skrevet ph.d. om rekruttering, jobsamtaler og personlighedstests. Til daglig er Lars direktør i konsulenthuset LUNDMANN, hvor han laver outplacement, karrieresparring og hjælper virksomheder med at forbedre deres rekrutteringer. Lars er aktuel med bogen "Du skal ikke være dig selv - erhvervspsykologens guide til at få det job, du gerne vil have".

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen