Bankerne som klimaaktivister

18. august 2022
Alle medlemmer, Ikke-medlemmer
Åben

Mød chefen for bæredygtige investeringer i Nordea, Eric Pedersen.

Mere om indholdet
Eric Pedersen er manden, der for alvor har profileret Nordea gennem de senere år, når det gælder bæredygtighed og har med stor succes lanceret en af de største bæredygtighedsfonde i Europa. Markedet er fortsat i rivende udvikling og de private investorer efterspørger grønne investeringer som aldrig før.
Hvor er snubletrådene? Hvordan får virksomheder det grønne stempel? Kan våbenvirksomheder være bæredygtige investeringer? Det bliver spændende.
Ole Krohn, journalist og finanskommentator på TV 2 Business, er facilitator på dette morgenmøde.

7.30-8.00: Tjek ind, morgenmad og netværk
8.00-9.15: Oplæg af Eric Pedersen og debat styret af Ole Krohn
9.15: Farvel, på gensyn og god arbejdslyst

Om underviser
Eric Pedersen er Head of Responsible Investments hos Nordea Asset Management og har bl.a. tidligere været Head of Nordea Funds i en årrække. Før Eric startede sin karriere i Nordea tilbage i 1996, var han udstationeret for UNDP som økonom i Mali. Eric er i dag bl.a. medlem af Forum for Bæredygtighed (Finans Danmark), bestyrelsesmedlem hos Investering Danmark (the Danish Fund and Asset Management Association) samt Komiteen for god Selskabsledelse.

Tilmelding ikke-medlem
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk med dit fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Eric Pedersen

Ole Krohn

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund