Bæredygtig forretningsforståelse

8. januar 2021
Ledige
Udsolgt

For ledige og fratrædende medlemmer.

Bæredygtig forretningsforståelse for ledige og opsagte medlemmer – tilpasset forløb

På dette kursus lærer du, hvordan du i virksomheder kan arbejde med bæredygtig udvikling og FN's 17 verdensmål på en måde, så det er afstemt med virksomheders forretningsmodel, værditilbud til kunden og den daglige drift.

Du lærer at udpege, hvor og hvordan virksomheder kan udvælge helt konkrete tiltag inden for bæredygtighed, som passer ind i hverdagen - og som understøtter forretningens udvikling.

Du får altså ny viden både om bæredygtighed og om forretningsforståelse, så du kan koble de to ting sammen.

Det gælder, uanset hvilken branche du kommer fra. I timerne får du også værdifuld indsigt i andre branchers arbejde med bæredygtighed ved at diskutere med andre deltagere.

Indhold

De vigtigste elementer i bæredygtighed - og hvilken relation de har til samfundets og virksomheders udvikling

De 17 verdensmål

Bæredygtige forretningsmodeller og værdikæder

Værktøjer til implementering af indsatser i relation til bæredygtighed

Udbytte

Når du er færdig med 'bæredygtig forretningsforståelse', kan du:

bruge de vigtigste metoder og redskaber inden for bæredygtig forretningsudvikling og forretningsforståelse

kortlægge og implementere mål og handlinger inden for virksomhedens forretningsområde i relation til bæredygtighed og de 17 verdensmål

formidle de indsatser og mål, I har valgt, til relevante målgrupper, fx kolleger, samarbejdspartnere og kunder

deltage i et tværfagligt samarbejde for at lave en forretningsmæssig strategi for bæredygtighed, og gennemføre de opgaver, der følger af denne strategi.

OBS: Kurset foregår online, og der skal bruges computer med internetadgang og headset (med lyd og mikrofon)

Datoer: 21/1, 22/1, 28/1, 10/2 – alle dage kl. 9-15.30

Aflevering af erhvervscase mandag den 15. februar 2021 inden kl. 12.00

Mundtlig eksamen 19. februar 2021 – eksamensplan udarbejdes - 5 ECTS-point

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Når du registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er et lukket kursus, der er to lektioner pr. dag, og kurset er udbudt af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til undervisning”.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen