Netværk for Kvinder i it

Bliv en del af et nyt spændende netværk for kvinder i it, hvor vi sætter fokus på dine daglige udfordringer, muligheder og opbygger faglige relationer.

Som netværksmedlem bliver du en del af et fagligt rum, hvor du kan dele ud af din faglighed, tale om dine oplevelser som kvinde i it-verden i den finansielle sektor og løfte andre kvinder i deres arbejdsliv.

Kvinder, som arbejder i en stadig mandsdomineret it-verden, kan opleve udfordringer af forskellige arter og forventninger – både interne og eksterne- som de konstant skal forholde sig til.

Finansforbundets netværksgruppe for Kvinder i it ønsker at skabe et fortroligt forum, hvor du som medlem kan drøfte, sparre og udveksle erfaringer med ambition om at gøre sig selv og hinanden bedre.

Til netværksmøderne vil vi have relevante emner på agendaen, og du har mulighed for at dele og få hjælp til lige akkurat de udfordringer, du står med i din organisation. Eksterne oplægsholdere vil gøre dig klogere på trends og tendenser, og du vil opleve at blive ”skubbet” til samt gå fra netværksmøderne inspireret og fyldt op af ny energi.

Selvom netværksgruppen udelukkende består af kvinder, er diversiteten stadig stor. Netværksgruppen er for alle it-ansatte – om du er leder med personaleansvar, medarbejder, projektleder eller noget helt fjrerde.

Medlemmerne vil have forskellige uddannelser og baggrund, være ekstroverte og introverte og kvinder fra vidt forskellige generationer.

Denne diversitet er med til at sikre, at hele paletten kan tages i brug, når der skal deles viden. Under sparringssessionerne bliver konkrete problemstillinger anskuet fra medlemmernes forskellige perspektiver skabt af deres forskellige positioner.

Dine udfordringer på agendaen

Temaerne for møderne varierer og fastsættes af netværkslederen i samråd med medlemmerne. Der tages typisk udgangspunkt i forskellige problemstillinger, udfordringer og cases fra medlemmerne, højaktuelle trends og tendenser samt personlig lederstil og lederudvikling generelt.

Netværket er under opstart

Vi er ved at starte netværksgruppen op. Det første vi gør, er at invitere til et uforpligtende kickoffmøde.

Til kickoffmødet vil vi lære hinanden bedre at kende samt drøfte, hvilke emner der kunne være interessant at beskæftige sig med i netværksgruppen. Derudover vil vi selvfølgelig drøfte møderammer og de praktiske detaljer, når vi afholder faglige netværksmøder.

Det er helt gratis og uforpligtende at deltage i kickoffmødet.

Er du interesseret i at deltage i kickoffmødet, skriv en mail til netvaerk@finansforbundet.dk så holder vi dig ajour. Skriv gerne "Kvinder i it" i emnefeltet og sæt nogle ord på, hvad du ønsker at få ud af netværksmøderne.

Som medlem får du

• Et sted du kan gå hen med dine udfordringer og modtag sparring fra ligesindede
  • Udvidet dit netværk og skabt nye relationer som kan bruges mellem netværksmøderne
  • Indsigt i nye teknologiske trends og tendenser, som er vigtige for den finansielle sektor
  • Mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer

Netværksgruppen er for dig

Om du er erfaren, nyuddannet eller midtimellem er ikke vigtigt. Det vigtigste er, at du er engageret, nysgerrig og parat til at involvere dig og at it selvfølgelig er omdrejningspunktet i din hverdag.

Kontakt Netværksteamet på

32 66 13 68

Er du nysgerrig på denne eller en anden af vores netværksgrupper, kontakt os på netvaerk@finansforbundet.dk eller ring til os.