Menuluk

Kundemedarbejdere

Et netværk for dig, der sidder med forskellige administrative og kunderelaterede opgaver. Få inspiration til at udvikle dig selv og dit område og input og sparring med fagfæller.

Netværk for kundemedarbejdere er for dig, der sidder med forskellige administrative og kunderelaterede opgaver. Ønsker du at få mulighed for at diskutere og sparre med andre i lignende funktioner? Og er du interesseret i at få inspiration til at udvikle dig selv og dit område? Så er netværket noget for dig.

Måske har du oplevet at føle dig usikker på fremtiden, fordi der bliver færre og færre medarbejdere i din funktion. Deltagelse i et netværk kan hjælpe dig til at blive bevidst om dine  kompetencer: hvad er dine styrker, og hvad vil du få brug for at kunne i dit fremtidige arbejdsliv? Vi skal tale om, hvordan du som kundemedarbejder kan styrke dine nuværende og fremtidige muligheder – uanset hvad der sker i banken.

I netværket vil du få kvalificeret sparring og møde fagfæller, som måske går med de samme overvejelser som dig. Vi tager afsæt i jeres dagligdag og virkelighed, og I får helt konkrete værktøjer til at styrke jeres arbejde og position i organisationen.

Til det første møde er temaet fastlagt på forhånd. Herefter vælger I selv de temaer, som er mest aktuelle for jer på. Vi afholder netværket der, hvor det geografisk set giver bedst mening for deltagerne.

I netværk kan vi tale om:

• udviklingstendenser, der har indflydelse på faget, og hvordan de bliver håndteret
  • kompetencer, der bliver aktuelle i fremtiden
  • hvordan du kan blive bevidst om dine personlige styrker og lære at bruge dem aktivt
  • hvordan du kan udvikle din karriere og din position
  • hvordan du bliver set for det, du er god til
  • relevante uddannelsesmuligheder for kundemedarbejdere

Som deltager i netværket får du:

• adgang til en kreds af ligesindede, som forstår de udfordringer, der følger med jobbet – og som er villige til at dele viden og erfaringer med hinanden
  • mulighed for at diskutere aktuelle udviklingstendenser, der er relevante for dit fagområde
  • ny inspiration og helt konkrete værktøjer, som bringer dig videre
  • mulighed for at udfordre dine karriereplaner, så du er klar til at tage det næste skridt
  • mulighed for at etablere tætte relationer til andre i tilsvarende funktioner, som du kan trække på i årene fremover

Er du interesseret?

Hvis du vil deltage i et netværk et sted i landet, så kom på interesselisten ved at skrive til os på netvaerk@finansforbundet.dk. Når der er 12 på listen, fastlægges datoerne for netværket. Du har en sikker plads, hvis du kan på de valgte datoer - ellers er du ikke forpligtet til at deltage. Husk at skrive dit medlemsnummer og "Netværk for kundemedarbejdere" i [det område du ønsker]" i emnefeltet.

Netværket faciliteres af Torsten Laursen, der er partner i Qant. Torsten har lang erfaring med udvikling og facilitering af netværk og som leder på flere niveauer. Inden hvert møde vil du modtage relevant læsestof eller anden kortere forberedelse til mødet samt en uddybning af dagens tema, og hvad vi skal arbejde med.

Netværket består af fire fuldt faciliterede møder og har plads til 12-16 deltagere. Så der er rig mulighed for at lære hinanden ordentligt at kende. Efter de fire møder hjælpes I som gruppe videre som selvorganiseret netværk, hvis I ønsker det.

Møderne er på tre timer og foregår enten formiddag/eftermiddag eller som fyraftensmøder kl. 17:00 – 20:00. Typisk mødes vi hos en af deltagerne. Det er deltagerne selv, der beslutter, hvornår møderne skal ligge.

Det koster kr. 1.000,- at deltage i de første fire møder (alt inkl.).

Vi kan etablere netværk i følgende områder: Nordjylland (f.eks. Aalborg), Øst/Midtjylland (f.eks. Aarhus), Sønderjylland/Fyn (f.eks. trekantområdet eller Odense) og Sjælland (f.eks. København, eller evt. Syd- og Vestsjælland).

Har du spørgsmål?

53 80 08 80

Hvis du har spørgsmål om indhold og form, kan du kontakte Torsten Laursen, tlf. 53 80 08 80, e-mail: torsten@qant.dk.