Future Finans IT

Et netværk for dig, der vil forstå den danske og internationale udvikling inden for IT-forretning, samt hvordan du kan arbejde med det i din jobfunktion.

Future Finans IT er et netværk for dig, der vil forstå den danske og internationale udvikling inden for IT-forretning, samt hvordan du kan arbejde med det i din jobfunktion.

I mange år har den finansielle sektors IT-forretning løbende udviklet såvel forretningsprocesser som den bagvedliggende IT-arkitektur. Udviklingen accelererer på stort set alle områder som et resultat af bl.a. nye platformsbaserede løsninger, institutionelle krav om deling af data og kunstig intelligens. Dette medfører ændrede forretningsprocesser, organiseringsmodeller, jobprofiler og kompetencer blandt finanssektorens IT-medarbejdere.

På fem netværksmøder vender vi aktuelle faglige finans IT-temaer og -problemstillinger og diskuterer, hvilken betydning de har for organiseringen af IT-arbejdet. Et af møderne er en to-dages studietur til London, hvor netværket blandt andet besøger udvalgte finans IT-udviklingshuse.

Program

• Møde 1: Hvad kan future finans IT være? Fokus på Robotics og DevOps som særlige trends.
    Vært: F.eks. Nordea
  • Møde 2: Big Data, "maskinlæring", predictive analytics og real-time svindelovervågning.
    Vært: F. eks Nets
  • Møde 3: DevOps Cloud-Labs – vurdering af cloud-metoder og organisering. Nye banking/handelsplatforme og data-ejerskaber samt API-banking pga PSD2.
    London-tur
  • Møde 4: Kunstig intelligens og maskinlæring.
    Vært: F. eks e-nettet
  • Møde 5: Nye faglige, ledelsesmæssige og kommunikative kompetencer.
    Vært: Finansforbundet og Copenhagen FinTech Lab

Netværket er et eksklusivt forum for erfaringsudveksling og sparring med kolleger fra andre finansvirksomheder. Netværket har et maksimalt antal på 30 deltagere, så alle lærer hinanden at kende. For at sikre faglig kvalitet og fremdrift faciliteres netværket af Steffen Löfvall, ph.d. og direktør fra cph:learning.

Pris

Prisen for at deltage i netværket er 5.000 kroner inkl. hotel og fly i forbindelse med Londonturen.

Interesseret?

Vi forventer, at næste netværksforløb starter op i foråret 2021.

Hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at deltage i netværket, så skriv til os på netvaerk@finansforbundet.dk.