Menuluk

Compliance-medarbejdere (1st. & 2nd. line of defence)

Et netværk for dig, der arbejder med compliance og jura i den finansielle sektor. Få up-to-date faglige input og sparring på tværs af forskellige finansielle virksomheder

Danmarks første netværk, der giver dig, der arbejder med compliance og jura i den finansielle sektor, up-to-date faglige input og sparring på tværs af forskellige finansielle virksomheder.

I netværket får du faglig sparring fra kollegaer, der sidder med sammenlignelige opgaver i den finansielle sektor.

På møderne vil du samtidig møde eksperter i feltet, som giver dig nye perspektiver og fortolkninger af ny lovgivning m.m., der sikrer dig relevante faglige opdateringer, som du kan omsætte i dit arbejde efterfølgende.

De første fire møder har fokuserede temaer. Herefter beslutter netværket selv, hvad man vil sætte på dagsorden og hvilke eksperter, man vil invitere på besøg.

Alle møder arrangeres i samarbejde med mellem en netværksdeltager og facilitator. Dette gøres for at sikre, at at de temaer som behandles og de eksperter, som hentes ind, er aktuelle og relevante for netværket.

Temaer for møderne

Temaer, som netværket har behandlet i 2018:

• Persondataforordningen - i dialog med e-nettet.
  • Anti money laundry - i dialog med leder fra Nordea.
  • Fintech – i dialog med fintech-ekspert fra Social Square.
  • Hvidvask - i dialog med SIØK.

Det får du ud af de enkelte møder

• En status på lovgivning og organisering på compliance området set fra et ledelsesperspektiv og samtidig mulighed for at drøfte dette på tværs af sektoren.
  • Et indblik i nogle af de tendenser som tegner sig omkring nye finansielle produkter og et perspektiv på, hvordan det påvirker compliance.
  • Et kig i krystalkuglen. Hvordan vil fremtidens banker se ud i lyset af de teknologiske vinde, som blæser, og hvad betyder det for compliance.
  • Et fokus på videndeling i store organisationer. Hvilke dynamikker gør sig gældende, og hvordan kan man selv påvirke udviklingen positivt, så man får adgang til vigtig viden rettidigt.

Netværk for Compliance – interesseret?

Hvis du vil deltage i et netværk, så kom på interesselisten ved at skrive til os på netvaerk@finansforbundet.dk. Når der er 12 på listen, fastlægges datoerne for netværket. Du har en sikker plads, hvis du kan på de valgte datoer – ellers er du ikke forpligtet til at deltage. Husk at skrive dit medlemsnummer og "Netværk for Compliance i [den by du ønsker]" i emnefeltet.

Finansforbundet tilbyder netværk følgende steder i landet:

• København
  • Aarhus
  • Aalborg
  • Kolding

Skriv, hvis du ønsker netværk i andre byer.

Det koster 1.000,- kr. at deltage i netværket.