Menuluk

Assurandører

Et netværk for dig, der arbejder med rådgivning og salg af forsikringer og pension med enten private- eller erhvervskunder. I netværket får du fagfæller at sparre med i forhold til at løse dine opgaver bedst muligt, samtidig med, at du får ny inspiration til at udvikle dig selv og dit område

Finansforbundets netværk for assurandører er for dig, der arbejder med rådgivning og salg af forsikringer og pension. Uanset om du arbejder med private eller erhvervskunder. I netværket får du fagfæller at sparre med i forhold til at løse dine opgaver bedst muligt, samtidig med at du får ny inspiration til at udvikle dig selv og dit område.

På netværksmøderne tager vi udgangspunkt i jeres dagligdag, så I får helt konkrete input til at styrke jeres arbejde og løse udfordringer i hverdagen. Til det første møde fastlægger vi nogle temaer på forhånd. Herefter vælger I selv de temaer, som er mest aktuelle for jer.

Netværket består af fire fuldt faciliterede møder. Hvis I ønsker det, hjælper vi jer videre, så I kan fortsætte som selvorganiseret netværk.

Eksempler på temaer

• Udvikling i sektoren – hvad kan få indflydelse på din rolle, og hvordan håndterer du udviklingen?
  • Input og ny inspiration – hvad gør dine fagfæller i andre virksomheder?
  • Karriereudvikling – hvad motiverer dig, og hvad kan du gøre anderledes?
  • Uddannelse – relevante efteruddannelsesmuligheder for assurandører
  • Disruption – hvordan ser fremtiden ud i din branche og i dit fag?

Det får du ud af at deltage i netværksgruppen

• Adgang til en kreds af ligesindede, som kender og forstår de glæder og udfordringer, der følger med jobbet, og som har lyst til at dele viden og erfaringer med hinanden
  • Mulighed for at diskutere aktuelle udviklingstendenser, der er relevante for dit fagområde
  • Ny inspiration og helt konkrete tilgange, der bringer dig videre
  • Mulighed for at udfordre dig selv og dit arbejdsliv
  • Mulighed for at etablere relationer til andre i tilsvarende funktioner, som du kan trække på i årene fremover

Er du interesseret?

Netværksmøderne varer tre timer og foregår enten som halvdagsmøder eller som fyraftensmøder – typisk hos én af deltagerne. Det er deltagerne selv, der beslutter, hvornår møderne skal ligge. Inden hvert møde udsender vi relevant læsestof som forberedelse til mødet samt en uddybning af dagens tema, og hvad vi skal arbejde med.

Netværket har plads til 12-16 deltagere, så der er rig mulighed for at lære hinanden ordentligt at kende.

Netværket faciliteres af Torsten Laursen, der er partner i Qant (www.qant.dk). Torsten har lang erfaring med udvikling og facilitering af netværk og som leder på flere niveauer.

Det koster 1.000 kroner at deltage i de første fire møder.

Vi forsøger så vidt muligt at placere netværksmøderne der, hvor det giver bedst mening i forhold til deltagerne. Derfor bedes du i din tilmelding angive, hvilket geografisk område du kunne tænke dig at deltage i netværk i.

Interesseret?

Hvis du vil deltage i et netværk et sted i landet, så kom på interesselisten ved at skrive til os på netvaerk@finansforbundet.dk. Når der er 12 på listen, fastlægges datoerne for netværket. Du har en sikker plads, hvis du kan på de valgte datoer - ellers er du ikke forpligtet til at deltage. Husk at skrive dit medlemsnummer og "Netværk for assurandører" i [den by du ønsker]" i emnefeltet.

Vi forventer at oprette netværksgrupper i:

• Nordjylland, f.eks. i Aalborg
  • Midtjylland, f.eks. i Aarhus