03-03-2016 |  Sabina Furbo

Fuldstændig urimelig chikane af Nykredit-medarbejdere

En knust bilrude, passet op på vej til arbejde, trusler og skældud over telefonen. Det er blot nogle af de episoder, som Finansforbundet har fået kendskab til i kølvandet på den mediestorm, der i øjeblikket raser mod Nykredits forhøjelser i bidragssatserne.

Formand for Finansforbundet Kent Petersen er chokeret over medlemmernes oplevelser.

”Det her er en helt urimelig opførsel over for vores medlemmer! En ting er, at man som kunde kan være frustreret over udsigten til højere boliglån, men det må og skal ikke gå udover sagesløse medarbejdere, der blot passer deres arbejde og hverken har indflydelse på direktionens eller bestyrelsens beslutninger”, siger formanden, og fortsætter:

”Med en overskrift som ”Grådige gebyrgribbe flår dig”, er nogle dele af medieverdenen med til at skabe en hadsk stemning imod de finansielle virksomheder, som rammer vores medlemmer, som møder kunden i det daglige. Det er uheldigt, at vores medlemmer uforskyldt skal stå til mål for, hvilke ledelsesbeslutninger der bliver foretaget i virksomhederne. Det er jo en problemstilling, som vi også kender fra andre brancher - eksempelvis sagsbehandlere, der bliver overfaldet, selvom det er systemet, der har fejlet. Medierne er nødt til at tænke over, hvilke menneskelige konsekvenser det har, når de med meget grov pensel maler konflikten op”.

Kontakt Kent Petersen via Sabina Furbo på 6120 0924.