23-10-2018 | Birgitte Aabo , baa@finansforbundet.dk

Lettere at hverve, end du tror

Der er meget andet at se til som tillidsmand, men du kan gøre en afgørende forskel og være med til at sikre et stærkt og indflydelsesrigt Finansforbund også fremover, hvis du hjælper med hvervning af nye medlemmer. Der skal mindre til, end du tror, fortæller Daniel Dalum-Larsen, der er projektleder i Hvervning og Service.

"Det kan jeg ikke overkomme oveni alt det andet".

Sådan reagerer nogle tillidsvalgte på opfordringer til at være med til at hverve nye medlemmer. Men der skal faktisk meget lidt til at få nyansatte til at takke ja til at høre lidt mere om Finansforbundet, fortæller Daniel Dalum-Larsen, projektlever i Hvervning og Service.

Erfaringen er også, at potentielle medlemmer, der har været ansat i længere tid, bliver positivt overraskede, når de hører om, hvad et medlemskab indebærer.

"De er faktisk ret lydhøre og overraskede over at høre om alt det, vi kan tilbyde og hvad vi står på mål for - både i forhold til udvikling og sparring, men også når det gælder ny viden og input om fremtidens tendenser."

Han forklarer, at det ikke er meningen, at tillidsmændene skal have en masse ekstra arbejde med at skaffe nye medlemmer eller agere sælgere.

"Men det er guld værd i forhold til at bevare og styrke et stærkt forbund, hvis tillidsmændene vil tage den første kontakt til et muligt nyt medlem."

Det eneste tillidsmanden – eller for den sags skyld en af kollegerne – skal gøre, er at spørge, om det er ok, at Finansforbundet ringer og fortæller lidt mere om fordelene ved at være medlem.

"Det kan man måske lige spørge om, når man sidder over frokosten alligevel. Resten skal vi nok klare. Men vi har brug for hjælp til at vide, hvem vi skal kontakte og lov til at gøre det," siger Daniel Dalum-Larsen.

Indsats belønnes

Din indsats belønnes med et gavekort på 400 kr.,  hvis medlemskabet kommer i hus, og det nye medlem får en gave til en værdi af 750 kr., i form af tre måneders gratis medlemskab.

"Hvis vi ikke får hvervet nye medlemmer løbende, går det ud over Finansforbundets gennemslagskraft. Vi skal være mange for at få størst mulig indflydelse, og det kan vi kun sikre ved løbende at få nye medlemmer til at erstatte dem, vi mister," konstaterer projektlederen.

Hvis du har fået tilladelse til, at Finansforbundet må ringe et medlem op, så send kontaktoplysninger på vedkommende til hverveservice@finansforbundet.dk

Hjemmeside med hvervekit: