23-01-2019 | Birgitte Aabo , baa@finansforbundet.dk

En dag, der styrker fællesskabet om arbejdsmiljøet

Finanssektorens Arbejdsmiljødag afvikles i både i København og Skanderborg. Finansforbundets næstformand, Michael Budolfsen, glæder sig over stor opbakning fra både virksomheder og medarbejdere.

"Det er vigtigt, at vi i sektoren står sammen om arbejdsmiljøet. Når virksomheder og medarbejdere samles til Arbejdsmiljødagen og får de samme input at drøfte tingene ud fra, giver det stor værdi."

Det siger næstformand i Finansforbundet Michael Budolfsen, og det er ikke noget, han bare tror. Han og Finansforbundet har fået massiv respons efter Finanssektorens Arbejdsmiljødag blev holdt første gang i hovedstaden sidste år, så i år holdes arrangementet både i København 4. februar og Skanderborg 7. februar.

"Vi er positivt overraskede over, at der er så stor interesse for at deltage, både fra medarbejder- og arbejdsgiverside. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi nu holder fast i en årlig arbejdsmiljødag."

Langt lys og zoom

I år er der tændt for det lange lys om formiddagen, hvor indlæg om digitalisering og andre udviklingstendenser i sektoren skal gøre deltagere klogere på fremtiden. Om eftermiddagen zoomes der ind på, hvordan hjernen sættes på overarbejde af forandringerne, og hvad man kan gøre ved det.

"Mental nedslidning er meget vigtig at være opmærksom på, når vi taler arbejdsmiljø i vores sektor. Vi skal forebygge, at skaderne opstår – det er det eneste rigtige at gøre, både menneskeligt og økonomisk," pointerer Michael Budolfsen.

Arbejdsmiljødagen er for ledere, HR-medarbejdere, arbejdsmiljørepræsentanter og tillidsmænd, og er arrangeret af BFA Finans, et branchefællesskab for arbejdsmiljø, som omfatter FA, Forsikringsforbundet og Finansforbundet.