17-03-2016

Den danske model version 2.0

Finansforbundet inviterer til Innovationslab & masterclass om den danske model - målrettet unge under uddannelse. Du må meget gerne sprede invitationen til unge i dit netværk.

Det, vi kalder ”Den danske model”, har mere end 100 år på bagen. Det har været en rigtig god ramme for det danske arbejdsmarked, hvor arbejdsgivere og lønmodtagere har forhandlet sig frem til mange væsentlige resultater. Det har givet et stabilt arbejdsmarked med ordentlige løn og arbejdsforhold. Men arbejdsmarkedet er under kraftig forandring, og nye generationer har nye behov. Så hvordan skal modellen tage sig ud i fremtiden?

Det vil Finansforbundet gerne høre de unges bud på. Derfor er der inviteret til et par dage, hvor deltagerne udvikler innovative idéer til, hvordan modellen kan tage sig ud i fremtiden, så den bliver relevant også for dem. Idéerne vil blive brugt som inspiration til og rettesnor for Finansforbundets fremtidige arbejde med modellen. Hele forløbet drives som et samarbejde mellem konsulenthuset Spark og Finansforbundet, og deltagerne vil blive guidet og undervist af professionelle konsulenter og eksperter inden for området.

De unge får som tak for deltagelsen en ordentlig en på opleveren, innovative redskaber og metoder, udvidet netværk på tværs af brancher og studieretninger og udbygget CV med diplom.

Hvor & hvornår

Alle aktiviteterne foregår hos Finansforbundet på Applebys Plads 5, 1411 København K. Kick Off: Torsdag d. 14. 4. 2016, kl. 16.00 - 19.00. Innovationslab & Masterclass: Fredag d. 29. 4. 2016, kl. 16.00 til søndag d. 1. 5. 2016, kl. 13.00.
Du kan finde os på facebook facebook.com/fremtidensarbejdsliv.

Interesserede skal sende 5-10 linjer om, hvem de er og hvorfor det netop skal være dem, der skal være med, samt kontaktoplysninger til info@sparkcph.dk senest d. 30. marts.