20-01-2016

Brug Finansk-dansk og fortæl om forbundet

Finansforbundets kampagne for at øge kendskabet blandt IT-ansatte er på trapperne, og finansk-dansk ordbogen er udkommet. Bestil, del ud og fortæl!

Basiskapital, Bitcoin, Blockchain…

CIBOR, Clearing, Credit Default Swap…

Finansforbundet… "Et fagforbund for alle ansatte i banker, sparekasser, realkreditinstitutter og andre virksomheder, der arbejder inden for og med den finansielle sektor". Sådan starter opslaget om Finansforbundet i den lille orange ordbog "finansk-dansk" – med 22 ord og begreber "som alle tror du allerede kender".

Ordbogen er et led i forbundets kendskabs-kampagne, som vil mangel på viden om og kendskab til Finansforbundet til livs, særligt med fokus på ansatte i bankernes IT-funktioner og de mange virksomheder, som servicerer bankerne, for eksempel de store datacentraler – men også de mange finans-teknologi baserede virksomheder er i søgelyset.

Finansforbundet stiller sig til rådighed som den IT-ansattes guide til finansverdenen og siger "få mest ud af din tid i den finansielle sektor".

Fra mandag den 25. januar og ca. fem uger frem kører kampagnen på Facebook og LinkedIn. Vi håber, at de orange posts med eksempler fra ordbogen, samt selve ordbogen, som forhåbentlig lander på mange skriveborde, fanger opmærksomheden hos nogle af de potentielle medlemmer, som vi normalt har mindst dialog med.

Du kan også henvise til www.finansforbundet.dk/finansk som er en side, der særligt fremhæver nogle af de emner og tilbud, som folk i IT-funktioner benytter sig af. Her er bl.a. eksempler på nogle af de aktuelle arrangementer og en kort introduktion til nogle centrale services.

Du kan hjælpe kampagnen på vingerne på flere måder. For det første er det en stor hjælp, hvis du selv er aktiv med at dele og like opslagene fra Finansforbundet i kampagneperioden. Hvis du gør det, er sandsynligheden for, at vi også "rammer" dine kolleger meget større. Men du er selvfølgelig også meget velkommen til at tage fat i kolleger, som du gerne vil have med ombord – fortæl dem, at de kan gå ind på finansforbundet.dk/finansk, og downloade ordbogen Finansk-dansk på både dansk og engelsk. Kampagne-sitet er åbent fra den 25. januar 2016.

Bestil evt. selv ordbogen ved at skrive en mail med navn, adresse, antal og angivelse af, om du ønsker dansk eller engelsk udgave: post@finansforbundet.dk

Spørgsmål om kampagnen kan du rette til konsulent Vibe Lindgård Bach, vlb@finansforbundet.dk, 2226 0184.