18-08-2016 | Katy Wang , kwa@finansforbundet.dk

Bliv ambassadør for forbundet

Til september starter anden runde af Finansforbundets ambassadørprogram for medlemmer og tillidsmænd, der har lyst til at gøre Finansforbundets fordele mere synlige på arbejdspladsen. Som ambassadør får du blandt andet et spændende kursus i strategisk networking.

​Titlen som 'ambassadør' for Finansforbundet er nu tilgængelig for medlemmer og tillidsmænd, der er glade for forbundet og har lyst til at gøre mere opmærksom på alle de relevante tilbud der kan gavne medarbejdere og kollegaer i din virksomhed. Finansforbundet startede i januar i år et testprogram for ambassadører, som har haft så gode resultater, at det nu får en anden runde ifølge Susanne Grantzau, konsulent hos Finansforbundet.

Som ambassadør er du med til at gøre opmærksom på forbundet ude på din arbejdsplads og gennem samarbejdet får du indflydelse på, hvilke tilbud Finansforbundet kommer med til medlemmerne. Ambassadørprogrammet starter den 17. september. Finansforbundet har valgt at satse på et ambassadørprogram, fordi "Word off mouth" ifølge flere internationale studier er meget mere effektivt end traditionel markedsføring.

Brug dit netværk strategisk

Som ambassadører lærer du at arbejde strategisk med dit netværk blandt kollegerne på din arbejdsplads. Så i stedet for at arbejde på synlighed og relevans for alle kolleger, håndplukker du 5-10 kollegaer, som du arbejder intenst med. Ambassadørerne på arbejdspladserne har mulighed for at få individuel coaching i strategisk networking efter kurset. De ambassadører der er studerende, får i stedet et coachende møde med en af Finansforbundets medarbejdere ude på studiestedet.

Ambassadørprogrammet, der startede på forsøgsbasis i januar, har på tre måneder allerede givet resultater ifølge Susanne Grantzau. Både direkte gennem ambassadørerne, og indirekte ved at ordet blev spredt på arbejdspladsen.

Fokus på forbundets fordele

Formålet med programmet er blandt andet at gøre mulige medlemmer opmærksomme på Finansforbundets tilbud og den vej rundt på sigt få dem som medlemmer. Rollen som ambassadør kan også være gavnlig for tillidsmænd, der udover at kunne pynte med erfaringen på CV'et, får en anledning til at kigge rundt i de forskellige afdelinger, de ikke normalt får besøgt.

Finansforbundet søger især ambassadører, der ligner målgruppen for sektorens nye profiler. Derfor har forbundet også engageret ambassadører på de længer videregående uddannelser og på erhvervsakademierne.

Så gør opmærksom på mulighederne og styrken ved at komme med i Finansforbundets ambassadørprogram. Det kan være, at det er noget for dig og nogle af dine kollegaer. Vi har plads til jer på træningsmodulet den 17. september 2016. Skriv til sg@finansforbundet.dk Susanne Grantzau, hvis du vil med.